تصفیه آب

آشنایی با انواع فیلتر تصفیه استخر و ویژگی های آنها

فیلتر تصفیه استخر یکی از ملزومات پاکسازی و حفظ شفافیت آب استخر است. این تجهیزات در کنار استفاده از قرص و پودر کلر استخر به ضدعفونی و پاکسازی آب استخر کمک کرده و مانع انتشار آلودگی های مختلف می شوند.

کار اصلی فیلتر تصفیه حذف ذرات معلق در آب است و نقش مهمی در پاکسازی آب استخر دارد. برای تهیه فیلتر باید به عوامل مختلفی مانند حجم آب، نوع پمپ استخر، روباز یا سرپوشیده بودن استخر و همچنین آلودگی های موجود توجه نمایید. انواع مختلفی فیلتر تصفیه استخر در دسترس است که در ادامه مقاله به معرفی آنها می پردازیم.

مزایای فیلتر تصفیه استخر

فیلترهای تصفیه استخر آب را در کمترین زمان ممکن تصفیه کرده و ذرات معلق را حذف می کنند. نصب این تجهیزات به فضای زیادی نیازی ندارد و عملیات نصب آنها نیز به سرعت انجام می شود. استفاده از این فیلترها بسیار مقرون به صرفه است و کمک می کند از آب تمیز و شفاف استخر خود لذت ببرید.

انواع فیلتر تصفیه استخر

برای تصفیه آب استخر و حفظ ایمنی آن تجهیزات و امکانات زیادی وجود دارد. استفاده مناسب از آنها به حفظ سلامت شناگران کمک کرده و در عین حال باعث لذت بردن از تفریح در آب می شود. یکی از مهمترین تجهیزات موجود در این رابطه فیلترهای تصفیه هستند که در ادامه به انواع آنها می پردازیم.

فیلتر تصفیه استخر شنی

فیلتر تصفیه استخر شنی حاوی سیلیس است و وزن بالایی دارد. این فیلتر به دو صورت گالوانیزه و فایبرگلاس در دسترس است. نوع فایبرگلاس به دلیل مقاومت بالا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر با محفظه سیلیسی خود که آب از آن می گذرد ذرات معلق موجود در آب را جذب کرده و آب را تصفیه می کند. این فیلترها سرعت تصفیه آب بالایی دارند و از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند.

فیلتر تصفیه استخر دیاتومه

این فیلتر از خاک دیاتومه که بقایای فسیلی جلبک ها و موجوداتی با پوسته سیلیسی است، ساخته شده است. عملکرد فیلتر دیاتومه بسیار خوب است و ذرات با قطر 10 تا 20 میکرون را حذف می کند. استفاده از این فیلتر راندمان بالایی دارد و مانند فیلترهای شنی قابل شستشو است. این فیلترها به دلیل سرطان زا بودن این روزها مورد  استفاده قرار نمی گیرند و انواع دیگر فیلتر ترجیح داده می شود.

فیلتر تصفیه استخر کارتریجی

عملکرد فیلتر تصفیه استخر کارتریجی مانند فیلترهای تصفیه خانگی است. جنس این فیلترها از لایه های پارچه ای است و آب را به خوبی تصفیه می کنند. فیلتر استخر کارتریجی ذراتی با قطر 10 تا 15 دقیقه را تصفیه خواهند کرد. فیلترهای کارتریجی باید در هر فصل یک یا دو بار پاکسازی شوند و چندین سال قابل استفاده هستند. از این نظر یک گزینه مقرون به صرفه در نظر گرفته می شوند. در کنار استفاده از قرص و پودر کلر استخر شما می توانید از این فیلتر برای داشتن آبی تمیز و شفاف استفاده نمایید.

خرید و فروش فیلتر تصفیه استخر

اگر شفافیت و تمیزی آب استخر برای شما مهم است به ترکیبات شیمیایی و تجهیزات مختلفی نیاز خواهید داشت. اینها کمک می کنند بهداشت آب رعایت شود و از بسیاری از بیماری های منتقله از راه آب نیز جلوگیری می کنند. برای خرید انواع فیلتر استخر می توانید به سایت ها و فروشگاه های تجهیزات استخر مراجعه نمایید. این فیلترها در انواع مختلف موجود هستند و شما می توانید برای خرید بهترین گزینه با کارشناسان مراکز مشورت نمایید.

بهترین فیلتر تصفیه استخر

همانطور که ذکر شد انواع مختلفی فیلتر استخر وجود دارد که با توجه به مزایا و معایب می توانید هر یک را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید. این فیلترها را می توانید بر اساس نوع استخر و هزینه ای که در نظر گرفته اید برای تصفیه آب استخر خود مورد استفاده قرار دهید. فیلتر استخر اهمیت بسیاری در حفظ پاکیزگی آب و بهداشت شناگران دارد بنابراین باید در انتخاب آن دقت کرد. در واقع استفاده از فیلتر مناسب رمز شفافیت و تمیزی آب استخر است.

برای انتخاب بهترین فیلتر تصفیه استخر شما ابتدا باید فیلتر های استخر شنی، کارتریج یا دیاتومه را باهم مقایسه کنید. سپس بر اساس نیاز و بودجه خود هر یک را انتخاب نمایید. شایان ذکر است که برای استخرهای کوچک و جکوزی بهترین فیلترها، انواع کارتریجی هستند. فیلترهای شنی انتخاب مناسب تری برای استخرهای بزرگ هستند زیرا این استخرها پمپ های قدرتمندی دارند که این فیلترها با آن متناسب هستند. فیلترهای دیاتومه را نیز در صورت نیاز به آب بسیار شفاف در استخر خصوصی خودتان می توانید استفاده کنید. علاوه بر توضیحات ارائه شده شما می توانید برای خرید بهترین فیلتر استخر با کارشناسان مشورت نمایید تا بهترین نتیجه را بر اساس هزینه ای که به آن اختصاص داده اید کسب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا