غذایی و دارویی

آشنایی با انواع پودر کاکائو و خرید پودر کاکائو

پودر کاکائو حاوی مقادیر زیادی کالری، کربوهیدرات برای انرژی فوری و مبارزه با بی‌حالی، ضعف بدن است، در حالی که دارای فیبرهای غذایی بالا برای کمک به هضم راحت است.

کاکائو بدون شک یک خوراکی مملو از مواد مغذی فراوان است که مزایای شگفت انگیزی را برای سلامت قلب، استخوان ها، گوارش، پوست و مو به ارمغان می آورد. پودر کاکائو یک غذای طبیعی است که از دانه‌های کاکائو برشته شده به دست می‌ آید، هنگامی که به شکل ارگانیک و شیرین نشده بدون قندهای افزوده مصرف شود، سلامت جسمی و روانی را افزایش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که فقط به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی مصرف کنید تا از هرگونه عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد جلوگیری کنید و از مزایای سلامتی شگفت انگیز پودر کاکائو بهره مند شوید.

انواع پودر کاکائو

پودر کاکائو طبیعی

کاکائو طبیعی رایج ترین نوع پودر کاکائو است که در فروشگاه ها وجود دارد. کاکائو طبیعی در دسترس ترین و ارزان ترین گزینه برای خرید پودر کاکائو خواهد بود و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی با ارزش است.

پودر کاکائو پردازش شده هلندی

کاکائو هلندی دارای طعمی نرم تر و ملایم تر است که نت های چوبی و خاکی ایجاد می کند. توجه به این نکته مهم است که پودر کاکائو هلندی اسیدی نیست، بنابراین دستور العمل هایی که شامل این نوع پودر  می شود معمولاً باید حاوی بیکینگ پودر باشد.

پودر کاکائو سیاه

آخرین اما نه کم اهمیت ترین کاکائو، کاکائو سیاه است در حالی که پودر کاکائو سیاه عمدتاً برای اینکه کیک ها یا کوکی های شما ظاهری تیره تر از قهوه ای غنی سنتی داشته باشند، استفاده می شود. کاکائو سیاه در واقع طعم صاف تر و غیر تلخی دارد و طعم شکلاتی کمتری نسبت به کاکائو طبیعی یا فرآوری شده هلندی دارد.

کاکائو سیاه نوعی کاکائو بسیار فرآوری شده است. این فرآوری شده فوق هلندی است، به این معنی که برای کاهش اسیدیته با محلول قلیایی درمان می شود. صاف و فوق العاده تاریک است. بسیار تیره تر از پودر کاکائو طبیعی قهوه ای روشن که به اندازه فرآوری نشده است.

فواید پودر کاکائو برای سلامتی

عملکرد قلب را افزایش می دهد

کاکائو با داشتن مقدار ناچیز کلسترول، می تواند به طور ایمن در رژیم غذایی برای ارتقای سلامت قلب مصرف شود. پودر کاکائو همچنین سرشار از آنتوسیانین است که از تجمع لیپیدها در رگ های خونی جلوگیری می کند و گردش خون را به قلب و از قلب بهبود می بخشد و عملکرد بهینه عضلات قلب را تضمین می کند.

سیستم گوارش را تقویت می کند

کاکائو دارای محتوای فیبر قابل توجهی است که به جلوگیری از موارد یبوست، نفخ و گرفتگی معده در هنگام مصرف یک وعده غذایی سنگین کمک می کند. علاوه بر این، ماهیت ملین آن حرکات روده را تنظیم می کند و در نتیجه هرگونه ناراحتی در روده را کاهش می دهد.

کلیه ها را سم زدایی می کند

کاکائو حذف طبیعی مواد زائد بدن را از طریق سیستم دفع در بدن تحریک می کند. ترشح مایعات در کلیه ها را افزایش می دهد و به سرعت از شر سموم انباشته شده خلاص می شود و در عین حال هیدراتاسیون مناسب اندام های داخلی بدن را تضمین می کند. به این ترتیب پودر کاکائو از وظایف معمول کلیه ها و مثانه پشتیبانی می کند.

فرآیندهای تنفسی را تقویت می کند

کاکائو دارای خواص ضد احتقان و خلط آور ذاتی است که به این معنی است که می تواند به راحتی هر گونه خلط اضافی یا ترشحات مخاطی را از بین ببرد و آنها را از دستگاه تنفسی خارج کند. این کار به شدت به عملکرد ریه ها کمک می کند و همچنین از هرگونه آلرژی و مشکلات تنفسی جلوگیری می کند.

به حفظ وزن سالم بدن کمک می کند

کاکائو برای متابولیسم بهینه انرژی کالری و مواد مغذی ضروری زیادی دارد و می تواند در مقادیر اندازه گیری شده توسط افرادی که رژیم غذایی را برای کاهش وزن به شدت دنبال می کنند، مصرف شود، به خصوص در مورد افراد مبتلا به دیابت. همچنین فیبرهای رژیمی را فراهم می کند که می توانند به راحتی در معده پردازش شوند، فرد را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند، هوس را کاهش می دهد و به سوزاندن چربی با سرعت بیشتری کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا