صنایع شیمیایی

آشنایی با کاربرد بوراکس

بوراکس یک کالای رایج خانگی است که اغلب نادیده گرفته می شود. این پاک کننده خانگی آزمایش شده و واقعی کاربردهای بسیار زیادی دارد، از مبارزه با آفات گرفته تا حفظ گل و از بین بردن سخت ترین لکه های زنگ. پس از خواندن برخی از بهترین و خلاقانه ترین کاربردها، دیگر هرگز بوراکس را دست کم نخواهید گرفت!

اگر هیچ بوراکسی در خانه ندارید، پس از خواندن این مقاله بلافاصله مقداری از آن را بخرید. بهترین بخش این است که پیدا کردن آن آسان و بسیار مقرون به صرفه است، بنابراین هر کسی می تواند بوراکس را به زرادخانه شوینده های خود اضافه کند.

کاربردهای بوراکس

از شر سوسک ها در خانه خود خلاص شوید

اگر در خانه خود مشکل سوسک دارید اما نمی خواهید از مواد شیمیایی خشن استفاده کنید، بوراکس ممکن است راه حل مناسبی باشد. به این منظور2 قسمت بوراکس، 1 قسمت شکر و چند قطره اسانس مورد علاقه خود را مخلوط کنید. سپس این محلول خانگی در اطراف پنجره‌ها، ورودی‌ها و سایر مناطق مستعد سوسک‌های خانه استفاده کنید.

مبارزه با کک

اگر یک دوست پشمالو در خانه دارید، یک دافع کک می خواهید تا این حشرات کوچک مزاحم را از خود دور نگه دارد. کاربرد بوراکس را در این رابطه جدی بگیرید.

نمک، جوش شیرین، بوراکس و اسانس های مورد علاقه خود را با هم ترکیب کنید. جوش شیرین و بوراکس به کشتن تخم‌های کک بالغ کمک می‌کنند در حالی که نمک آنها را خشک می‌کند. مخلوط را روی فرش یا تشک خود بپاشید و قبل از تمیز کردن 24 ساعت استراحت دهید.

یک دسته گل جاودانه بسازید

اگر از خرید مداوم گل های تازه خسته شده اید یا دسته گل خاصی دارید که می خواهید نگهداری کنید، بوراکس می تواند به شما کمک کند! می توانید با ترکیب 1 قسمت بوراکس با 2 قسمت آرد ذرت، آن گل ها را برای همیشه ماندگار کنید.

تمیز کننده تشک

ما اغلب از تشک های خود غافل می شویم زیرا نمی دانیم چگونه آنها را تمیز کنیم. آنها سلول‌های پوست و عرق را جذب می‌کنند و حتی می‌توانند ساس‌ها را در صورت تمیز نکردن منظم در خود جای دهند. با کاربرد بوراکس روی تشک می توانید آن را تمیز کنید، نیم ساعت صبر کنید و پودر را با جاروبرقی تمیز کنید.

برای همیشه از شر مورچه ها خلاص شوید

اگر آن مورچه های مزاحم سال به سال برمی گردند، ترفند زیر را امتحان کنید تا برای همیشه یا حداقل برای یک سال از شر آن آفات کوچک آزار دهنده خلاص شوید. ابتدا 1.5 فنجان آب گرم را با نصف فنجان شکر و 1.5 قاشق غذاخوری بوراکس مخلوط کنید. سپس توپ های پنبه ای را در این مخلوط خیس کنید. شکر به جذب مورچه ها کمک می کند و آنها بوراکس را به لانه خود بازمی گرداند.

تقویت کننده ماشین ظرفشویی

1 تا 2 فنجان بوراکس را در ماشین ظرفشویی بریزید. متوجه خواهید شد که ظروف شما بدون لکه های آب ناخوشایند بیرون می آیند. به علاوه، ماشین ظرفشویی شما به طور کلی تمیزتر خواهد بود.

پاک کننده همه منظوره

2 قاشق غذاخوری بوراکس را با 2 فنجان آب مخلوط کنید و مایع را در یک بطری اسپری برای یک پاک کننده همه منظوره قرار دهید که می تواند در همه جا از آشپزخانه گرفته تا گاراژ استفاده شود.

علف هرز کش

با کاربرد بوراکس روی علف های هرز سرسخت از شر آنها خلاص شوید. فقط کافی است آن را بر روی علف های هرز بپاشید بعد از مدتی علف های هرز از بین می روند.

از شر زنگ زدگی و لکه آهک خلاص شوید

شما می توانید با کمک بوراکس از شر برخی از لکه های زنگ زدگی و آهک شدید خلاص شوید. 2 فنجان سرکه، 1 قاشق چایخوری صابون ظرفشویی و 1 قاشق غذاخوری بوراکس را برای محلول نهایی اضافه کنید. حتی می توانید چند قطره اسانس را برای از بین بردن بوی قوی اضافه کنید.

درختان میوه را سالم نگه دارید

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما پاشیدن بوراکس در پایه درختان میوه هر 3 تا 4 سال یکبار با افزودن بور به خاک، درختان را سالم نگه می دارد. برای درختان بالغ، می توانید از یک فنجان کامل استفاده کنید، در حالی که درختان جوان تنها به چند قاشق غذاخوری نیاز دارند. این ترکیب یک کود کاملا طبیعی است.

پاک کننده زباله

با ریختن 3 قاشق غذاخوری بوراکس در فاضلات از شر آن تجمع نامطلوب در زباله های خود خلاص شوید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.همچنین با ریختن بوراکس در توالت می توانید به راحتی آن را تمیز نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا