صنایع شیمیایی

آنالیز کربنات پتاسیم و کاربرد آن در صنعت

کربنات پتاسیم ماده‌ای صنعتی است که با فرمول شیمیایی K2CO3 شناخته می شود. آنالیز کربنات پتاسیم نشان می‌دهد که این ماده در آب قابل حل است و محلولی قلیایی حاصل می آورد. از خواص کربنات پتاسیم جاذب آب بودن آن است و این موجب می شود تا ماده ظاهری نمناک داشته باشد. با آنالیز کربنات پتاسیم مشخص شد که این ماده را می توان در فرآیند های صنعتی مختلفی مورد استفاده قرار داد. استفاده از کربنات پتاسیم در صنعت کشاورزی و تولید کود و همین طور در صنایع غذایی صورت می پذیرد. فروش و خرید کربنات پتاس در بازار به دلیل استفاده های مختلف صنعتی بسیار صورت می پذیرد. قیمت کربنات پتاسیم با توجه به گرید تولید شده می تواند متفاوت باشد. درواقع انواع کربنات پتاسیم در گرید های خوراکی و صنعتی توسط تولید کنندگان داخلی و خارجی به بازار عرضه می شوند.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد و آنالیز کربنات پتاسیم می پردازیم. با ما همراه باشید.

کربنات پتاسیم چیست

کربنات پتاسیم با فرمول شیمیایی K2CO3 پودری سفید یا بی رنگ و قابل حل در آب حل است. این نمک در اتانول یا الکل ها قابل حل نبوده اما در آب حل شده و محلولی قلیایی از حل شدن آن حاصل می آید. پتاسیم کربنات خاصیت جذب آب را داشته و ظاهری ظاهری نمناک دارد. این ماده در دمای اتاق به شکل جامد است.

آنالیز روش تولید کربنات پتاسیم

امروزه کربنات پتاسیم از طریق فرایند الکترولیز پتاسیم کلرید و واکنش هیدروکسید پتاسیم با دی اکسید کربن به صورت صنعتی تولید می گردد. تنها مواد شیمیایی لازم برای تولید این ماده هیدروکسید پتاسیم و دی اکسید کربن هستند. برای تهیه این ماده ابتدا پتاسیم کلرید به هیدروکسید پتاسیم تبدیل گشته و سپس با استفاده از دی اکسید کربن محصول نهایی حاصل می آید. این ماده پس از خالص سازی و بسته بندی در گرید های مختلف عرضه می گردد.

آنالیز کربنات پتاسیم در تصفیه آب

از این ترکیب شیمیایی در صنعت آب و فاضلاب و برای نرم نمودن آب سخت استفاده می گردد. این ماده از تجمع کلسیم و منیزیم در آب ممانعت کرده و بنابراین مانع رسوب آن‌ها در سیستم لوله کشی خواهد شد.

طی فرایند تصفیه، کلسیم به کلسیم کربنات و منیزیم به منیزیم هیدروکسید تبدیل خواهد شد. هیچ یک از این ترکیبات در آب انحلال پذیر نیستند و می توان آن ها را به راحتی از آب جدا و حذف نمود.

آنالیز کربنات پتاسیم خوراکی

انواع خوراکی این ماده به صورت پرک خوراکی و غذایی در تولید خوراک دام و طیور کاربرد دارند. همچنین انواع خوراکی را می توان در صنایع غذایی استفاده نمود. از مخلوط نمودن این محصول با روغن سبزه در خشک کردن انگور و تهیه کشمش استفاده می شود. همچنین از این ماده در خشک نمودن میوه هایی همچون سیب، آلو، هلو و… نیز استفاده می گردد.

ترکیبات حاوی پتاسیم برای بدن انسان می توانند مفید عمل کنند. این عنصر موجب افزایش تراکم استخوان، سلامت قلب و عروق شده و تاثیرات مثبتب بر سلامت دارد. پتاسیم کربنات به عنوان عامل تنظیم اسیدیته مواد غذایی در تولید نوشابه، شکلات، شیرینی و به عنوان افزودنی به کار می رود. تهیه مکمل های ورزشی نیز از دیگر کاربرد های این ماده محسوب می شود. برای خرید کربنات پتاس به مراکز معتبر عرضه مراجعه نمایید.

آنالیز کربنات پتاسیم در کشاورزی

این ماده از پتاسیم تشکیل شده است. عنصر پتاسیم یکی از 17 ماده ضروری در رشد و تکثیر گیاه است. بنابراین برای تامین عنصر پتاسیم گیاهان می توان از این ماده به عنوان کود استفاده نمود. این ماده موجب تقویت و استحکام ریشه و ساقه شده و بعلاوه رشد گیاه را بهبود می بخشد. این ماده موجب حفظ آب در خاک نیز می شود.

آنالیز کربنات کلسیم چینی

این محصول نیز مانند سایر محصولات شیمیایی در بسیاری از کشورهای دنیا تولید و عرضه می شود. کربنات پتاسیم ایرانی، ایتالیایی، چینی و کره ای ازجمله مهم ترین ها در صنعت تولید این ماده محسوب می شوند. کربنات پتاسیم کره ای و ایتالیایی کیفیت بیشتری نسبت به انواع کربنات پتاسیم ایرانی و چینی داشته و می توانند رضایت صنایع مصرف کننده را جلب نمایند.

قیمت خرید و فروش

قیمت خرید و فروش این محصول با توجه به تولید کننده آن متفاوت خواهد بود. کربنات کلسیم ایتالیایی، چینی و… نسبت به محصولات تولید داخل با گرید مشابه از قیمت بالاتری برخوردارند. درواقع محصولات خارجی به دلیل تاثیر پذیری بیشتر از نرخ دلار، نوسانات قیمتی بیشتری در بازار دارند. برای خرید کربنات پتاس در گرید های مختلف به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه کرده و بدون واسطه از این محصول خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا