عمومی - آموزشیغذایی و دارویی

اسانس فلفل سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

اسانس فلفل سیاه از اسانس‌های پرمصرف در صنایعی همچون صنایع غذایی است. از اسانس فلفل سیاه برای ایجاد طعم تند در محصولات فلفلی استفاده می شود. کاربرد اسانس فلفل سیاه در طب سنتی نیز صورت می پذیرد. انواع اسانس فلفل سیاه در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می شود. به دلیل خواص اسانس فلفل سیاه از آن در صنایع آرایشی بهداشتی نیز استفاده می شود. عوارض اسانس فلفل سیاه ممکن است در افرادی که به فلفل آلرژی دارند دیده شود. بنابراین در مصرف و نحوه استفاده از اسانس فلفل سیاه باید جانب اطمینان را رعایت نمود. برای خرید اسانس فلفل سیاه می توان به سایت های معتبر فروش اسانس مراجعه نمود. قیمت این اسانس با توجه به گرید تولید شده می تواند متفاوت باشد.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص اسانس فلفل سیاه و موارد استفاده از آن می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این اسانس آشنا شوید.

اسانس فلفل سیاه چیست

فلفل سیاه از رایج ترین ادویه های مورد استفاده است. از اسانس فلفل به عنوان عامل طعم دهنده در وعده های غذایی استفاده می شود. بعلاوه کاربرد آن در صنایع دارویی و صنعت عطر نیز دیده می شود. این اسانس به عنوان نگهدارنده نیز عمل خواهد نمود. تحقیقات علمی فواید اسانس فلفل سیاه را در کاهش و تسکین دردهای مختلف، کاهش کلسترول، سم زدایی از بدن و همین طور افزایش گردش خون اشاره نموده اند. به همین دلیل کاربرد این اسانس در صنایع بسیار صورت می پذیرد.

کاربرد فلفل سیاه در لاغری

فلفل دانه ای با خواص دارویی بی نظیر است. اسانس‌های فلفل سیاه و استفاده از آن ها نیز از خواص دارویی برخوردار بوده و موجب کاهش وزن خواهد شد. لایه خارجی دانه فلفل دارای ترکیباتی است که موجب تجزیه سلول های چربی شده و می تواند به لاغری کمک کند. البته برای دریافت نتیجه مطلوب باید علاوه بر مصرف اسانس فلفل، رژیم غذایی را نیز رعایت کرده و ورزش کنید. برای حصول نتیجه دلخواه تنها از انواع اصلی این محصول استفاده کنید.

خواص اسانس فلفل سیاه

کاهش فشار خون

استفاده از اسانس فلفل به صورت خوارکی باعث گردش خون سالم شده و در مواردی حتی موجب کاهش فشار خون بالا می شود. که چگونگی فعالیت اسانس فلفل و اثرات کاهش دهنده فشار خونی آن بر حیوانات در مقاله ای منتشر شده است.

ضد سرطان

اسانس فلفل و ترکیبات موجود در آن دارای فعالیت های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی هستند. پیپرین موجود در اسانس فلفل سیاه موجب جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی انسان خواهد شد.

کاهش کلسترول

اثر هيپوليپيدمی فلفل سياه در موش های صحرايی تایید شده است. مصرف این اسانس موجب كاهش كلسترول، کاهش اسيدهای چرب آزاد، فسفوليپيدها و تری گليسريد می گردد. مکمل های فلفل سیاه در آزمایشات موجب افزایش غلظت کلسترول HDL (خوب) و کاهش کلسترول LDL (بد) و VLDL در پلاسمای خون موش هایی شدند که غذاهای پرچرب مصرف کرده بودند.

کاربرد در ترک سیگار

اسانس فلفل به کاهش میل به سیگار و علائم اضطراب در افراد در حال ترک کمک می کند. روغن فلفل سیاه می تواند گرایش به سیگار را سرکوب کند.

کاربرد اسانس فلفل سیاه

از کاربرد اسانس فلفل سیاه در صنایع غذایی و صنایع آرایشی بهداشتی و دارویی استفاده می شود. این اسانس ها در تولید انواع کرم‌ ها و لوازم آرایشی مثل لوسیون، انواع صابون، شمع و… استفاده می شوند. این ترکیبات در برخی مواد غذایی آماده و پخت غذاهای خانگی و رستورانی هم استفاده می شوند.

در صنایع غذایی هم از این اسانس در تولید آدامس، بستنی، مربا، شکلات و آبنبات و…. استفاده می شود. همچنین در طعم دار کردن فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس، تن ماهی و… از کاربرد این اسانس استفاده می شود.

کاربرد این محصول در صنایع موجب شده تا تولید کنندگان زیادی اقدام به تولید اسانس فلفل سیاه نمایند. بنابراین باید در خرید محصول اصل باید دقت نمود.

خرید اسانس فلفل سیاه

خرید این اسانس به روش های حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است. برای خرید این محصول می توان به سایت شرکت های معتبر عرضه کننده اسانس مراجعه کرده و این محصولات را تهیه نمود. همواره خرید ا منابع معتبر  و توجه به تاریخ انقضای محصول توصیه می گردد.

قیمت اسانس فلفل سیاه

قیمت این اسانس تحت تاثیر گرید تولید شده ، شرکت تولید کننده و برند تجاری محصول قرار دارد. بعلاوه محصولات وارداتی نسبت به انواع تولید داخل از قیمت بیشتری برخوردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا