غذایی و دارویی

استفاده از جوش شیرین برای درمان بیماری های پوست

جوش شیرین (بی کربنات سدیم) یک ماده اصلی رایج در اکثر آشپزخانه ها است. این ترکیب یک عنصر کلیدی در بسیاری از محصولات پخته شده است و شما حتی می توانید از آن برای تمیز کردن خانه خود نیز استفاده کنید. جوش شیرین در محصولات بهداشتی دهان و دندان مورد استفاده قرار می گیرد و برای رفع برخی از بیماری های پوستی نیز مفید است. برای آگاهی از مزایا و خطرات استفاده از جوش شیرین برای پوست خود و نکاتی برای استفاده ایمن از آن، ادامه مطلب را بخوانید. خرید جوش شیرین به راحتی امکان پذیر است.

فواید جوش شیرین برای پوست چیست؟

خواص لایه برداری، ضد باکتری و ضد التهابی جوش شیرین برای پوست می تواند به کاهش عود مجدد جوش ها و آکنه کمک کند. به خاطر داشته باشید که جوش شیرین به شکل دست نخورده اش می تواند برای پوست شما کمی خشن باشد.

برای استفاده از آن به عنوان یک عامل مبارزه با آکنه، 1-2 قاشق چایخوری از آن را با آب گرم مخلوط کنید تا به قوام خمیری تبدیل شود و روی نواحی آسیب دیده بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

لایه برداری

این ترکیب نه تنها یک لایه بردار خوب است، بلکه به کوچک کردن اندازه منافذ پوست شما کمک می کند و در نتیجه از مسدود شدن آنها با کثیفی و سایر ذرات معلق جلوگیری می کند.

برای استفاده از بی کربنات سدیم به عنوان یک قابض یا تونر، حدود یک قاشق غذاخوری از آن را در یک بطری آب مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. این محلول زمانی که مدتی قبل از استفاده روی پوست شما در یخچال قرار گیرد، حتی بهتر عمل می کند.

این ترکیب زمانی که با ترکیبات خاصی مانند پرتقال مخلوط می ‌شود، می‌تواند فواید متعددی برای پوست شما ایجاد کند. خواص درمانی چنین محلولی می تواند سطح کلاژن پوست شما را تقویت کند و در عین حال هرگونه ناخالصی موجود را نیز پاک کند. با خرید جوش شیرین می توانید پوست خود را به راحتی پاکسازی کنید.

روشن سازی

علاوه بر داشتن چهره ای درخشان، اگر می خواهید از شر هر گونه لکه، جای زخم (مخصوصاً آنهایی که در اثر آکنه یا جوش بر جای مانده اند) یا لکه های روی پوست خود خلاص شوید، مخلوط بی کربنات سدیم با آب لیمو به شما کمک می کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا پوست شما ممکن است چرب ‌تر از دیگران باشد مثلا غدد چربی شما در حال فعالیت هستند و عدم تعادل هورمونی نیز بر روی پوست شما تاثیر می گذارد. یک ماسک صورت جوش شیرین آسان می تواند به مهار این چربی بیش از حد به روشی ملایم کمک کند.

برای تهیه این ماسک محلولی از بی کربنات سدیم و آب سیب زمینی تهیه کنید که رنگ پوست شما را در نواحی آسیب دیده روشن می کند. این ترکیب چون ماهیت قلیایی دارد، پوست شما را خشک می کند. بنابراین اغلب توصیه می شود که پس از تمیز کردن پوست با استفاده از محلول جوش شیرین، یک مرطوب کننده روی پوست خود بمالید.

ماسک ضد باکتری

جوش شیرین واقعاً خواص لایه برداری قابل توجهی دارد. خمیری که از جوش شیرین می تواند به شما کمک کند از شر سلول های مرده ای که در طول زمان انباشته می شوند خلاص شوید.

برای لایه برداری مخلوط بی کربنات سدیم با عسل می تواند به بازگرداندن ظاهر نرم و طبیعی پوست شما کمک کند. مخصوصاً عسل موجود در محلول در هنگام مرطوب کردن پوست شما مانند جادو عمل می کند.

خواص ضد باکتریایی این ترکیب به جلوگیری از بروز جوش روی پوست شما کمک می کند. همچنین به جلوگیری از تقریبا انواع بثورات و عفونت های پوستی کمک می کند.

هنگامی که با روغن نارگیل مخلوط می شود، محلول قلیایی، ضد قارچ و همچنین متعادل کننده pH جوش شیرین برای پوست شما (یا خمیر) می تواند به درمان عفونت های پوستی که ممکن است داشته باشید کمک کند. خرید جوش شیرین از اکثر فروشگاه ها امکان پذیر است.

بی کربنات سدیم در زمینه رفع موهای زائد نیز عالی عمل می کند. چه بخواهید از شر برخی از موهای صورت خود خلاص شوید و چه بخواهید آن موهای زائد سرسخت را از بین ببرید، می توانید روی این ترکیب حساب کنید تا به کمک شما بیاید. این ترکیب قلیایی فولیکول‌ های مو را در فرآیند لایه ‌برداری از بین ببرد تا موهای زائد به راحتی بدون ایجاد درد از پوست بیرون بیایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا