تصفیه آب

استفاده از قرص کلر در استخر

آب استخر با پوست افراد تماس مستقیم دارد و به همین دلیل نمی توان از هر ماده شیمیایی برای ضد عفونی کردن آن مورد استفاده نمود. قرص کلر، یک روش متداول برای ضدعفونی آب در مقابل میکروب ها، باکتری ها و جلبک ها است. به طور معمول، قرص های کلر در یک پخش کننده شناور یا یک تغذیه کننده خارجی قرارگرفته و به آرامی در مخزن آب حل می شوند.

این قرص به دلیل داشتن سولفات مس از تولید جلبک و سبز شدن استخر و لیز شدن کف استخر جلوگیری کرده و باکتریهای بیماریزا و سایر میکروارگانیسم ها را از بین می برد. همچنین ماندگاری آب را افزایش داده و نیاز به تعویض آب استخر را کاهش می دهد.

انواع قرص های کلر موجود در بازار

بنابر اعلام نشریه جهان شیمی فیزیک، در حال حاضر انواع قرص  آنزیم دار و ساده ۹۰ درصد ۲۰ و ۲۰۰ گرمی برای ضد عفونی کردن آب استخرهای شنا و جکوزی  و آبنماها با حلالیت ۱۰۰ % در آب و بدون ته نشینی در بازار وجود دارد. هر یک عدد قرص ها را می توان برای تصفیه ۱۰ هزار لیتر آب در یک هفته  استفاده کرد. از مزایای این قرص این است که به آرامی در آب پخش شده و دیگر نیاز به استفاده مکرر از پودر کلر به صورت روزانه نیست.

این قرص ها برای ضدعفونی استخرهایی که فقط آخر هفته استفاده می شوند یا در طول هفته امکان ضدعفونی کردن استخر با پودر کلر را ندارند، بسیار ایده آل است زیرا با تابش نور خورشید پودر کلر استفاده شده در استخر بی اثر خواهد شد.

خرید قرص کلر

برای خرید قرص کلر می توانید به فروشگاه های محصولات استخر مراجعه نمایید یا اینکه از طریق اینترنتی این محصولات را سفارش دهید. قرص های کلر انواع مختلفی دارند و توسط شرکت های ایرانی و خارجی تولید و به بازار عرضه می شوند. انواع خارجی خصوصا قرص های استخر امریکایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و از نظر قدرت ضدعفونی کننده نیز فوق العاده هستند.

استفاده از این محصولات برای همه صاحبان استخر واجب است تا آبی پاک و ایمن برای شنا داشته باشید. در استخرهای روباز بهتر است از قرص های تثبیت شده استفاده کنید زیرا ماندگاری بالاتری در برابر نور خورشید ارائه می دهند انواع تثبیت نشده را می توانید برای استخرهای سرپوشیده مورد استفاده قرار دهید.

این ترکیبات شیمیایی را با احتیاط استفاده نمایید و آنها را در جای خشک و خنک نگهداری نمایید زیرا گرما و رطوبت می تواند باعث از بین رفتن آنها شود. استفاده از تعداد قرص کلر مناسب نیز برای دستیابی به یک آب ایمن و عاری از عوامل بیماریزا بسیار حائز اهمیت است. قرص های کلر در اندازه های مختلف در دسترس هستند و شما می توانید بر اساس اندازه استخر خود آنها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا