آرایشی و بهداشتی

استفاده از گوارگام در ماسک های زیبایی

گوارگام یک پلی ساکارید است که از دانه های گوار استخراج می شود. این ترکیب در بسیاری از فرمولاسیون های آرایشی به عنوان قوام دهنده، امولسیفایر و  تثبیت کننده عمل می کند. صمغ گوار 8 برابر نشاسته ذرت قدرت غلیظ کنندگی آب را دارد. این پودر به صورت یک پودر سفید است و تنها در غلظت کمی (0.5% -1%) در فرمولاسیون های آرایشی برای افزایش ویسکوزیته محصول نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. خرید گوارگام در حال حاضر در گریدهای مختلف امکان پذیر است.

ماسک زیبایی

ماسک ‌های صورت روشی مؤثر برای تغذیه پوست هستند و به گونه ای فرموله شده اند که شبیه ژل های چسبناک، خمیرها یا امولسیون های غلیظ باشند. به طور کلی، آنها به راحتی و به طور یکنواخت با انگشتان روی صورت پخش می شوند.

پس از اعمال، لایه ماسک باید در جای خود باقی بماند و چکه نکند. این عمل برای دور نگه داشتن محصول از چشم و دهان ضروری است. آنها با پوشاندن صورت برای مدت زمان معینی، معمولاً 10 تا 20 دقیقه برروی پوست شما تاثیر می گذارند.

آنها همچنین می توانند یک راه حل سریع برای درمان التهاب و لکه های خشک باشند البته فواید آنها موقتی است، به این معنی که باید آنها را در کنار سایر محصولات مراقبت از پوست موثر استفاده کرد.

اهداف آرایشی اصلی ماسک های صورت عبارتند از: رطوبت رسانی سریع و عمیق، بازسازی و ترمیم پوست، جذب و حذف سبوم و جوانسازی پوست. علاوه بر این، مصرف کنندگان پس از برداشتن ماسک، پوستی درخشان و شاداب خواهند داشت.

ماسک‌های صورت گاهی روی کرم صورت استفاده می‌شوند تا با افزایش رطوبت پوست، به نفوذ مواد فعال کمک کنند. در این صورت مدت بیشتری روی پوست باقی می مانند و با دستمال مرطوب به آرامی پاک می شوند. برای خرید گوارگام می توانید از طریق اینترنت اقدام کنید.

استفاده از گوارگام در ماسک های زیبایی

گوارگام در گریدهای بالا و با جدیدترین تکنیک های فرآوری در لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. پودر گوارگام با کیفیت بالا و بدون حساسیت برای انواع پوست ها قابل استفاده می باشد.

این ماده طبیعی یک امولسیفایر غیر سمی است که به مایعات متصل می شود و به عنوان مثال وقتی در آب قرار می گیرد، یک قوام غلیظ و خمیر مانند ایجاد می کند. این خاصیت آن را به یک عامل جیم کننده اقتصادی در صنعت آرایشی تبدیل می کند.

گوارگام عمدتا در تهیه فرمولاسیون محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، زیرا یک پلی ساکارید یا مولکول قندی است که اغلب به عنوان غلیظ کننده یا برای چسباندن سایر مواد به یکدیگر استفاده می شود. ماسک ‌های صورت از مواد طبیعی ساخته شده ‌اند که باعث تغذیه، پاک ‌سازی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌ شوند.

گوارگام به عنوان یک ماده طبیعی مانند روغن زیتون و گلیسیرین به دلیل خواص بسیار در این ماسکهای زیبایی مراقبت از پوست استفاده می شود. زمانی که همراه با سایر مواد مغذی در ماسک ها قرار می گیرد به دلیل خاصیت ژل کنندگی می تواند یک ماده غلیظ را به وجود بیاورد که به خوبی روی پوست قرار می گیرد و می تواند در مدت زمانی که روی پوست قرار دارد تمامی مواد مغذی را به سلول های پوست منتقل کند.

مزایای استفاده از گوارگام در ماسک صورت

استفاده از گوارگام در ماسک ها طراوات و شادابی پوست را افزایش داده و همچنین به سهولت استفاده از محصول کمک می کند و از جدا شدن فرمول جلوگیری می کند. استفاده از این صمغ طبیعی در بسیاری از فرمول‌های مراقبت از پوست بسیار رایج است، اما به این معنی نیست که برای پوست شما معجزه می‌ کند بلکه این ماده یک عامل امولسیون کننده است که می تواند یک محصول صاف و یکنواخت ایجاد کند و در نتیجه هنگام استفاده به راحتی و به صورت کامل در تمام سطح پوست شما پخش می شود.

به عنوان یک مزیت اضافی در فرمول تهیه ماسک ها این صمغ یکی از تنها غلیظ کننده های طبیعی مشتق شده است که معمولاً در محصولات مراقبت از پوست  و زیبایی استفاده می شود. گوارگام برای مؤثر بودن نیازی به گرم کردن یا خنک ‌کردن ندارد و می‌توان آن را به راحتی به یک دستور مراقبت از پوست یا ماسک اضافه کرد ،

همچنین پلی‌ساکاریدها (قندهای AKA) موجود در این صمغ توانایی نگه داشتن آب را دارند بنابراین می توانند به حفظ سطح هیدراتاسیون پوست کمک کنند این دلایل موجب شده است که از گوارگام در محصولات آرایشی و مراقبتی و ماسک های زیبایی به عنوان یک ماده طبیعی استفاده شود. خرید گوارگام در گریدهای مختلف به راحتی امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا