آرایشی و بهداشتیعمومی - آموزشی

الکل ضد عفونی کننده دست و کاربرد آن

الکل از مواد شیمیایی پرمصرف در استفاده‌های صنعتی و حتی خانگی محسوب می‌شود. امروزه با شیوع بیماری کرونا از الکل برای ضد عفونی دست و سطوح مختلف استفاده می شود. با کاربرد الکل ضد عفونی کننده دست می توان انواع میکروارگانیسم ها، چربی ها و… را از بین برد و مانع بروز بیماری شد. الکل ضد عفونی کننده دست دارای اتانول 70 درصد بوده و کلیه ویروس ها و باکتری ها را از بین خواهد برد. الکل ضد عفونی کننده دست رقیق شده و آماده مصرف است. قیمت الکل ضد عفونی کننده با توجه به انواع آن می تواند متفاوت باشد. انواع الکل ضد عفونی کننده به صورت محلول و ژل در بازار عرضه می شوند. برای خرید الکل ضد عفونی کننده می توان به سایت های معتبر و یا داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی در سراسر کشور مراجعه نمود.

ویژگی الکل ضد عفونی کننده دست

  • دارای پایه الکلی اتانولی
  • آنتی ویروس
  • آنتی باکتریال
  • دارا بودن مرطوب ‌کننده پروپیلین گلایکول
  • حاوی گلیسیرین
  • فاقد متانول
  • قابل استفاده هم برای ضدعفونی کردن دست و هم برای ضد عفونی سطوح
  • غیرخوراکی
  • دارای تاییدیه از سازمان غذا و دارو

توجه شود که اتانول ضد عفونی کننده دست، حاوی ماده‌ سمی دناتونیوم بنزوات (تلخ ‌کننده) است تا از مصرف خوراکی آن ممانعت شود.

کاربرد الکل ضد عفونی کننده دست

یکی از مهم ‌ترین اصول رعایت بهداشت و پاکیزگی، تمیز بودن دست‌ هاست. تمیز بودن دست ها از بروز بیماری‌های مختلف ممانعت می‌کند. شستشوی دقیق و تمیز دست ها تنها با آب و صابون امکان پذیر است. اما در برخی مواقع آب در دسترس نیست و باید به ناچار از مواد ضد عفونی کننده الکلی استفاده نمود. این محصولات برای میکروارگانیسم هایی همچون ویروس ها و باکتری ها به سرعت عمل کرده و موجب کشندگی سریعشان می شوند. الکل ضد عفونی کننده دست قادر است تا اغلب باکتری‌ها، مخمرها و ویروس‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

جالب است بدانید ضد عفونی کننده های حاوی الکل اغلب شامل مواد دیگری هم هستند. این مواد برای ممانعت از خشکی و آسیب دیدن پوست به آن افزوده می شوند. این ضدعفونی کننده های الکی اغلب دارای مرطوب کننده ای مانند گلیسیرین هستند. گلیسیرین موجب می شود تا حین استفاده از ضدعفونی کننده الکلی، پوست نرم و لطیف نگه داشته شود.

در برخی از ضد عفونی کننده های اتانولی موادی افزوده می شوند که رایحه ملایم به آن بخشیده شود. درواقع این ترکیبات موجب کاهش بوی تند اتانول می شوند. انواع ضد عفونی کننده های دست توسط شرکت های مختلف و در حجم‌های مختلف در بازار عرضه می شوند.

انواع ضد عفونی کننده‌ دست

محلول ضدعفونی کننده

الکل ضد عفونی کننده را می‌توان در بسته بندی های مختلف مانند‌ اسپری یا معمولی خریداری نمود. میزان اتانول موجود در محلول های ضد عفونی کننده حدود 70 درصد بوده و بدون نیاز به آبکشی دست را کاملا ضدعفونی می‌کند.

ژل ضد عفونی کننده دست

ژل ضد عفونی کننده دست نیز حاوی اتانول 70 درصد است. این ژل ها قادرند تا طیف وسیعی از باکتری‌ها و ویروس ها را از بین ببرند. این محصول نیاز به آبکشی نداشته و حاوی ترکیبات دیگر است که پوست دست را مرطوب نگه می ‌دارند.

اسپری ضد عفونی کننده دست

اسپری ضدعفونی کننده به گونه ای طراحی شده است که با فشار زیادی مواد آنتی باکتریال را به بیرون منتقل می ‌کند. این محصولات در حجم ‌های مختلف ارائه و در بازار عرضه می شوند. استفاده از اسپری های ضد عفونی کننده راحت تر است.

خرید الکل ضد عفونی کننده دست

برای خرید این محصول می توان به فروشگاه ها، سایت های معتبر و داروخانه های سراسر کشور مراجعه نمود. امروزه با شیوع ویروس کرونا می توان انواع محصولات ضد عفونی کننده دست را در بیشتر فروشگاه های سطح شهر یافت. البته برای خریداری این محصول در حجم بالا پیشنهاد می شود به سایت های فروش مراجعه نماید. با این روش می توان بدون واسطه خریدی بصرفه داشت.

قیمت الکل ضد عفونی کننده

قیمت این محصول با توجه به نوع و حجم آن می تواند مقادیر مختلفی را در بر داشته باشد. محصولاتی با حجم بسته بندی بزرگ تر حاوی مقادیر بیشتری از اتانول بوده و قیمت بیشتری هم دارند. انواع محصولات الکلی به صورت محلول، اسپری و ژل در بازار عرضه می شوند. قیمت این انواع در بازار با یکدیگر متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا