تصفیه آب

انواع فیلترهای تصفیه آب صنعتی

آب آشامیدنی همواره یکی از مهم‌ ترین عوامل ‌تاثیر گذار بر سلامت است. بنابراین برای سالم سازی و استفاده از آب به دستگاه‌ تصفیه آب صنعتی نیاز است. درواقع با کاربرد فیلترهای تصفیه آب صنعتی موجود در این دستگاه ها تا حدود زیادی می توان عوامل ناخواسته را حذف نمود.

فیلتر های تصفیه آب صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که مواد مضر آب را به خود جذب می ‌کنند. البته فیلترهای تصفیه آب پس از مدتی اشباع شده و خواص خود را از دست می ‌دهند. بنابراین باید فیلتر تصفیه آب پس از اشباع شدن تعویض گردد. انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی توسط شرکت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. قیمت فیلترهای تصفیه آب صنعتی به کیفیت و قابلیت های آن وابسته است و می تواند متفاوت باشد. برای خرید فیلترهای تصفیه آب می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد فیلترهای تصفیه آب صنعت و نحوه عملکرد و خرید و فروش آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع فیلتر تصفیه آب

انواع گوناگونی از فیلترهای تصفیه آب وجود دارند. این دستگاه ها با توجه به نیاز خریداری و مورد استفاده قرار می گیرند. حجم آب و میزان خالص سازی ازجمله موارد مهم در انتخاب دستگاه های تصفیه آب هستند. انواع دستگاه های تصفیه آب صنعتی، نیمه صنعتی و آزمایشگاهی در بازار عرضه می شوند. دستگاه تصفیه آب صنعتی قادر به تولید 5000 لیتر آب به بالاست. دستگاه های آزمایشگاهی نیز دارای فیلترهایی بسیار قوی بوده و آبی خالص تولید می کنند. این دستگاه ها نیز مانند دستگاه های تصفیه خانگی دارای فیلتر هستند. اما فیلترهای تصفیه آب صنعتی علاوه براینکه از لحاظ ابعاد بزرگ تر هستند، مقاومت بیشتری هم در مقابل انواع آلاینده ها دارند.

فیلترهای تصفیه آب به ترتیب

فیلترهای پلی پروپلین که اولین فیلتر مورد استفاده در تصفیه است. زمان تعویض این فیلتر با تغییر رنگ آن صورت می پذیرد.

فیلتر های کربن پودری که از جنس پوسته نارگیل بوده و بیشتر برای حذف حشرات و باکتری ‌های به کار می روند. این باکتری ها رنگ، بو و مزه‌ آب را تغییر داده و حالتی نامطلوب ایجاد می‌کنند. این فیلتر تصفیه آب قادر به حذف این ترکیبات است.

فیلتر کربن بلک که حاوی کربن اکتیو فشرده‌ای همراه با میلیون‌ها منفذ ریز است. عبور آب از این منافذ موجب حذف بو، طعم و کلر از آب خواهد شد. توجه شود که وجود این فیلتر در تصفیه آب امری ضروری بوده و فقدان فیلتر کربن بلک در دستگاه های تصفیه، عمل تصفیه را غیرممکن خواهد نمود. نقش اساسی این فیلتر در عمل تصفیه آب، توجه به تعویض آن را به امری بدیهی مبدل می سازد.

فیلتر ممبران از مهم ‌ترین فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه آب بشمار می آید. از بین بردن آلودگی ‌های محلول در آب مانند انواع میکروب‌، قارچ‌، انگل‌، نیتریت‌ و… بر عهده این فیلتر است.

فیلترهای پست کربن به نام‌ های فیلتر کربن نهایی و خطی معروف است. وظیفه این فیلتر از بین بردن طعم نامطلوب آب است. این فیلتر نسبت به سایر فیلترها عمر بیشتری دارد و زمان تصفیه آن اغلب یک ساله است.

فیلترهای مینرال از مفید ترین انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب بشمار می آید. این فیلترها دارای قابلیت جالبی هستند. این انواع فیلترها می ‌توانند املاح مفید موجود در آب را به آن برگردانند. این فیلترها، فیلترهای قلیایی یا فیلترهای مواد معدنی نیز نامیده می شوند.

فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلترهای تصفیه آب در دستگاه‌ های تصفیه قرار گرفته و با جذب آلاینده ها کیفیت آب مصرفی را افزایش می‌ دهند. این فیلترها هر چند وقت یکبار باید تعویض شوند تا دستگاه کارایی خوبی ارائه دهد. فیلترهای زیادی در بازار موجود است که باید برای خرید از کیفیت آنها اطمینان حاصل کنید. انواع مختلف فیلتر تصفیه آب توسط شرکت های مختلف با کارایی متفاوت اکنون تولید شده و در دسترس هستند. فیلترهای تصفیه کمک می کنند کیفیت آب بطور قابل توجهی افزایش یابد در نتیجه اثرات فوق العاده ای بر روی سلامتی شما خواهد داشت.

مواردی که باید برای خرید فیلتر مورد توجه قرار دهید دوام و عمر فیلترها است. کیفیت فیلتر با تولید آب با کیفیت برای سلامتی بسیار مفید خواهد بود. فیلترها از جنس های مختلفی تشیکل شده اند و هر یک کارایی منحصر به فردی ارائه می دهد. برای خرید فیلتر تصفیه آب باید ابتدا تحقیق کنید و بر اساس ترجیح و بودجه خود هر یک را خریداری نمایید. شما می توانید بهترین فیلترهای تصفیه آب را به صورت حضوری یا اینترنتی از برندهای مختلف تهیه نمایید. استفاده از فیلترهای تصفیه آب کمک می کند آبی سالم بنوشید که عاری از هرگونه آلاینده ای است که می تواند باعث بیماری شود.

قیمت فیلتر های تصفیه آب صنعتی

همان طور که توضیح داده شد انواع مختلفی از فیلتر ها وجود دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این انواع با یکدیگر متفاوت است. از طرفی کیفیت و قابلیت های فیلتر ها نیز بر قیمت نهایی آن ها موثر خواهد بود. خارجی یا ایرانی بودن فیلتر نیز بر قیمت نهایی موثر است. بدیهی است که انواع وارداتی قیمت های بیشتری خواهند داشت. نرخ ارز نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت فیلترها بخصوص فیلتر های وارداتی است. سایز فیلتر نیز بر قیمت آن موثر است. هرچه فیلتر بزرگت تر باشد قیمت بیشتری هم دارد.

خرید و فروش فیلتر تصفیه آب صنعتی

خرید و فروش فیلتر های تصفیه در بازار بسیار صورت می پذیرد. زیرا فیلترها از موارد مهم در تصفیه آب صنعتی بشمار می آیند. برای خرید انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه کرده و بدون واسطه اقدام به خریدی بصرفه نمود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا