بدون دسته بندی

انواع فیلتر شنی استخر کدامند؟

فیلتر شنی یکی از سیستم های فیلتراسیون بسیار رایج مورد استفاده در استخرها است. همانطور که می دانید بدون سیستم فیلتراسیون از آب شفاف و تمیز استخر خبری نخواهد بود. انواع مختلفی فیلتر استخر وجود دارد که در بین آنها فیلتر شنی شناخته شده تر است. فیلتر شنی استخر نیز انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایای منحصر به فردی دارند. آنها در کنار پودر و قرص کلر می توانند به حفظ سلامت آب استخر کمک کنند. تعمیر و نگهداری به موقع به افزایش طول عمر فیلتر کمک می کند و عملکرد صحیح فیلتر را تضمین می کند.

انواع فیلتر شنی استخر

فیلترهای شنی سریع

فیلترهای شنی سریع پرکاربردترین نوع فیلترهای شنی تحت فشار هستند. آنها برای سرعت جریان بالا طراحی شده اند و در حذف جامدات معلق و کدورت از آب کارآمد هستند. این فیلترها معمولاً از یک لایه ماسه درشت و یک لایه ماسه ریز تشکیل شده اند که امکان فیلتراسیون مؤثر را فراهم می کند.

فیلترهای شنی دوگانه

فیلترهای شنی دوگانه به طور معمول، یک لایه زغال سنگ آنتراسیت در بالای بستر ماسه اضافه می شود تا فیلتراسیون بهتر و کاهش افت فشار را فراهم کند. این فیلترها معمولاً در برنامه هایی که نیاز به فیلتراسیون ریزتر است استفاده می شود.

فیلترهای شنی گرانشی

فیلترهای شنی گرانشی بدون نیاز به فشار اضافی کار می کنند. آنها برای تسهیل جریان آب از طریق بستر فیلتر به نیروی جاذبه متکی هستند. این فیلترها اغلب در کاربردهای کوچک استفاده می‌شوند، مانند تصفیه‌ خانه‌ های کوچک فاضلاب، که در آن دبی پایین دخیل است.

فیلترهای شنی چندگانه

فیلترهای شنی چندگانه تحت فشار از چندین لایه از رسانه های مختلف فیلتر برای دستیابی به فیلتراسیون برتر استفاده می کنند. همراه با شن و ماسه، سایر رسانه ها مانند کربن فعال، گارنت یا زغال سنگ آنتراسیت ممکن است استفاده شود. این فیلترها در حذف طیف وسیعی از ناخالصی ها از جمله مواد آلی، کلر و بو موثر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا