تصفیه آب

بهترین پودر کلر کدام است؟

پودر کلر یکی از انواع محصولات موجود در بازار برای ضدعفونی آب استخر شنا و آب آشامیدنی است. پودر کلر یا هیپوکلریت کلسیم توسط شرکت های مختلف در بسته بندی های مختلف تولید می شود. این ترکیب هم برای ضدعفونی و هم شوک زدن به استخر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین متداول ترین ماده شیمیایی موجود در محصولات ضدعفونی استخر از جمله قرص های کلر استخر است.

این ماده به عنوان پرکلرین نیز شناخته می شود و با درصدهای مختلف ۶۵، ۷۰ و ۹۰ به فروش می رسد. در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در رابطه با ویژگی های این ماده شیمیایی ارائه می گردد.

کاربرد و مزایای پودر کلر

پودر کلر یا  Ca(ClO)2 یک ماده شیمیایی مهم و پرکاربرد برای تصفیه آب و همچنین ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه ها است. این ترکیب از نظر شکل ظاهری سفید تا زرد رنگ است و در آب نرم به خوبی حل می شود. از این ترکیب برای از بین بردن میکروارگانسیم های بیماریزای موجود در استخرهای شنا، صنایع تصفیه آب و همچنین حوضچه های پرورش ماهی استفاده می شود.

این ترکیب به دلیل واکنش با مولکول های آب موجود در جو بوی شدید کلر ایجاد می کند. این ماده شیمیایی دارای خاصیت بازی بوده و یک اکسنده قوی است که هر میکروبی را در آب از بین می برد. در ضدعفونی کننده های تجاری موجود در بازار نیز از این ترکیب به وفور استفاده می شود.

این ترکیب برای افزودن به استخر نیازی به دستگاه کلرزن ندارد و کافی است مقدار مورد نیاز را برحسب مساحت استخر در مقداری آب حل کرده و در استخر بریزید. این ترکیب ته نشین نشده و شفافیت آب را تغییر نمی دهد. بنابراین یکی از بهترین مواد ضدعفونی کننده در دسترس برای پاکسازی آب است.

بهترین پودر کلر

کلر به عنوان رایج ترین ماده ضدعفونی کننده استخر در انواع مختلف با ترکیبات شیمیایی متنوع تولید می شود. ترکیبات شیمیایی افزوده شده به پودر کلر ماندگاری و اثرگذاری آن را تغییر داده و تقویت می کنند. از این نظر بهترین پودر کلر موجود در بازار سدیم دی کلروایزوسیانورات است.

این ترکیب به بهترین نحو آب استخر را پاکسازی کرده و میکروب های بیماریزا را از بین می برد. استفاده از این ترکیب شیمیایی راحت است و می توانید در شرایط استاندارد برای مدت ها آن را ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که این ترکیب مانند انواع کلر استخر به دلیل واکنش پذیری بالا باید دور از سایر مواد شیمیایی نگهداری شود. هنگام کار کردن با آن نیز حتما از دستکش و ماسک استفاده کرده و در محیط  فاقد تهویه هرگز از آن استفاده نکنید.

پودر کلر چیست

در حوزه مواد ضدعفونی کننده، پودر کلر به عنوان یک محلول قدرتمند و همه کاره برای حفظ پاکیزگی و بهداشت استفاده می شود. پودر کلر به دلیل خواص قوی از بین بردن میکروب ها مشهور است. به عنوان یک ضد عفونی کننده، به طور موثر طیف وسیعی از میکروارگانیسم ها از جمله باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را هدف قرار می دهد. این باعث می شود پودر کلر به ابزاری ارزشمند در جلوگیری از گسترش بیماری های عفونی و حفظ شرایط بهداشتی تبدیل شود.

یکی از مزیت های قابل توجه ضدعفونی کننده های پودر کلر، کاربرد آنها در محیط های مختلف است. از امکانات مراقبت های بهداشتی گرفته تا فضاهای مسکونی، رستوران ها و مناطق عمومی، پودر کلر می تواند برای ضدعفونی سطوح، آب و هوا استفاده شود. تطبیق پذیری آن آن را به یک راه حل مناسب برای حفظ بهداشت در محیط های مختلف تبدیل می کند.

پودر کلر در گندزدایی سطح عالی است و راهی کارآمد برای استریل کردن طیف وسیعی از مواد است. پودر کلر چه بر روی سطوح سخت مانند میزها یا مواد نرم تر مانند پارچه استفاده شود، می تواند پاتوژن های مضر را از بین ببرد و به محیطی تمیز و ایمن کمک کند.

قیمت خرید و فروش بهترین پودر کلر

همانطور که گفتیم این ماده شیمیایی توسط شرکت های مختلف با کیفیت و ترکیب شیمیایی متفاوت به بازار عرضه می شود. به همین دلیل از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت بوده و در بسته بندی های مختلف نیز برای راحتی مصرف کنندگان در دسترس است.

برای خرید پودر کلر ساده ترین راه سفارش این ترکیب از فروشگاه های مواد شیمیایی اینترنتی است. پس از ثبت سفارش، این ماده شیمیایی به محل مورد نظر شما ارسال شده و باعث صرفه جویی در وقت زمان شما خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا