تصفیه آب

بیماری های شایع استخر شنا و راه پیشگیری از آنها

هنگامی که شنا می کنید، می توانید با باکتری ها، ویروس ها و مواد شیمیایی خطرناک روبرو شوید. در حالی که قرص و پودر کلر بیشتر میکروب‌ ها را در مکان‌ هایی مانند استخر و جکوزی از بین می برد اما قادر نیست فوراً این کار را انجام دهد و شما را در معرض عفونت ها قرار می دهد.

بیماری های شایع استخر شنا

مشکلات گواشی بیماری های شایع استخر شنا هستند که مقصر آنها اغلب انگلی مانند کریپتوسپوریدیوم، ژیاردیا، باکتری هایی مانند E. coli یا شیگلا هستند. برای محافظت از خود، هنگام شنا، آب را قورت ندهید.

عفونت گوش بسیار رایج است و وقتی زمان زیادی را در هر نوع آبی می گذرانید می توانید به آن مبتلا شوید. پوست شما وقتی مرطوب است راحت ‌تر تحت تاثیر قرار می گیرد و باکتری ‌ها می‌ توانند وارد آن شوند. قطره ‌های بدون نسخه می توانند به پیشگیری از آن کمک کنند.

با تنفس باکتری به نام لژیونلا ممکن است به ذات الریه مبتلا شوید. این میکروب می تواند در وان آب گرمی که به اندازه کافی تمیز نیست یا در محیط استخرهای سربسته رشد کند و شما می توانید آن را از طریق مه یا بخار تنفس کنید. این یکی از شایع ترین بیماری های منتقله از طریق آب است.

همچنین ایجاد لکه های خارش دار، ناهموار و قرمز پس از استخر شنا دور از انتظار نیست. اغلب میکروبی به نام سودوموناس آئروژینوزا عامل این مشکل است. تمیز نگه داشتن استخر با مواد شیمیایی مانند کلر باید به خوبی انجام شود وگرنه محیطی عالی برای باکتری ها ایجاد می کند.

گاهی اوقات جلبک هایی که در استخر رشد می کنند خارج از کنترل رشد کرده و سم های خطرناکی تولید می کنند. این شکوفایی جلبکی مضر (HAB) نامیده می شود و می توانند اسهال و بثورات پوستی را به همراه داشته باشد و ریه های شما را دچار مشکل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا