غذایی و دارویی

تفاوت و خواص پودر نارگیل خشک و چرب  

پودر نارگیل چرب از گوشت خشک شده نارگیل رسیده تهیه می شود. می توان آن را با آب مخلوط کرد و سپس آن را صاف کرد تا شیر نارگیل تولید شود، اگرچه اغلب به طور مستقیم به غذاها در طول پخت یا  در پایان پخت برای طعم دهی اضافه می شود. پودر نارگیل خشک چربی زدایی شده است بنابراین کالری کمتری در هر وعده نسبت پودر نارگیل چرب تهیه شده از نارگیل خالص، خشک شده و آسیاب شده دارد.

پودر نارگیل چرب مواد معدنی بالاتری نسبت به پودر خشک دارد زیرا پردازش نشده است این نوع پودر نارگیل حاوی ریبوفلاوین، فیبر رژیمی و مواد معدنی لازم برای بدن ما مانند کلسیم، مس، منیزیم و سلنیوم است و همچنین مقدار آهن بیشتری نیز دارد. ارزش غذایی پودر نارگیل چرب بالاتر است کالری بیشتری دارد و در نتیجه انرژِی بیشتری را می تواند برای بدن شما فراهم کند.

این پودر  بدون شکر افزوده، طعم دهنده، رنگ، نگهدارنده یا هر گونه افزودنی دیگراست این پودر به طور کامل و تنها از نارگیل ساخته شده است. هر وعده حاوی 446 میلی گرم پتاسیم است که به شما کمک می کند تا برای مدت زمان طولانی بدن خود را هیدراته نگه دارید.

خواص پودر نارگیل چرب

پودر نارگیل چرب همچنین ویتامین B و ویتامین C است. به ویژه، ویتامین C حاوی اجزای آنتی اکسیدانی است که متابولیسم را تقویت می کند، از ایجاد لکه های تیره و کک و مک جلوگیری می کند و تیرگی پوست ناشی از گردش خون ضعیف را بهبود می بخشد، در نتیجه پوست را تا حدی سفید می کند.

این پودر سرشار از فیبر است بنابراین می تواند به تسکین علائم یبوست و همچنین پیشگیری از هموروئید و دیورتیکولوز کمک کند. از آنجایی که اکثر مردم فیبر کافی نمی خورند، بنابراین  مقداری پودر نارگیل همراه غلات یا در اسموتی صبحانه می تواند به شما کمک کند تا فیبر مصرفی روزانه خود را تامین کنید.

همچنین حاوی مقدار زیادی چربی آن هم ازنوع چربی اشباع شده است. با این حال نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​است که ممکن است به افزایش سطوح لیپوپروتئین با چگالی بالا کمک کند، همچنین به عنوان کلسترول خوب شناخته می شود.

خواص پودر نارگیل خشک

پودر نارگیل خشک دارای شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به پودر نارگیل چرب است، به این معنی که هضم و جذب کربوهیدرات های موجود در آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

این پودر قند خون شما را کنترل می کند. به دلیل شاخص گلیسمی پایین تر، استفاده از آن  در محصولات پخته شده می ‌تواند به کنترل افزایش قند خون کمک کند.

این پودر  می تواند به افراد در مدیریت بیماری هایی که به رژیم غذایی بدون گلوتن پاسخ مثبت می دهند، کمک کند. بیماری سلیاک یک اختلال خود ایمنی است که به دلیل مصرف گلوتن ایجاد می شود. مصرف مواد غذایی بدون گلوتن همچنین می تواند به افراد مبتلا به سایر اختلالات خود ایمنی مانند بیماری کرون و آرتریت روماتوئید نیز کمک کند.

از پودر نارگیل چرب می توان برای تهیه کره و خامه و شیر نارگیل استفاده کرد همچنین در انواع کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا چربی و رطوبت کافی دارد ولی از پودر نارگیل خشک نمی توان در پخت و پز استفاده کرد زیرا در فرایند پخت مقداری رطوبت از بین می رود بنابراین استفاده از پودر نارگیل خشک باعث می شود کیک و شیرینی شکننده و بسیار خشک شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا