صنایع شیمیایی

رنگ استخر ضد جلبک چیست و چه ویژگی دارد؟

رنگ استخر ضد جلبک همانطور که از اسم آن پیداست یکی از انواع رنگ های استخری است که از رشد جلبک بر روی دیواره های استخر جلوگیری می کند.

اگرچه مواد شیمیایی زیادی برای مقابله با جلبک ها وجود دارد اما می توان از این رنگ ها نیز استفاده کرد. این رنگ ها بسیار غلیظ هستند و اجرای آنها بسیار ساده است. در کنار استفاده از کلر استخر برای حفظ پاکیزگی آب، استفاده از ضد جلبک ها نیز در نگهداری از استخر شنا بسیار موثر است.

رنگ های ضد جلبک در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند و می توان از آنها به عنوان یک لایه محافظ نیز استفاده کرد. رنگ استخر ضد جلبک در برابر نور خورشید و سایش نیز مقاوم است و برای سطوحی که بطور مداوم با آب در تماس هستند، مناسب است.

کاربرد رنگ استخر ضد جلبک

از رنگ استخری ضد جلبک می توانید برای جلوگیری از رشد جلبک در محیط های مختلف استفاده کنید. با استفاده از این رنگ رشد جلبک ها به تعویق افتاده و امکان پاکسازی سریع تر آنها نیز وجود دارد. این رنگ ها را می توانید در استخر های سرپوشیده و یا سرباز، استخر های پرورش آبزیان، سونا و جکوزی استفاده کنید. رنگ استخری ضد جلبک جذابیت استخر شنا را افزایش داده و از سبز شدن و کدورت آب جلوگیری می کند.

مزایای استفاده از رنگ استخر ضد جلبک

رنگ استخری ضد جلبک نوعی عایق در برابر رطوبت برای دیواره ها و کف استخر است که دوام بالایی دارد. استفاده از این رنگ نیاز به عایق های قیری را برطرف کرده و به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند.

شما به راحتی می توانید این رنگ را اجرا کنید. پوشش دهی رنگ استخری ضد جلبک بسیار بالاست و با استفاده از غلتک، قلم و یا پیستوله قابل اجرا است. این رنگ ها از نظر قیمت نیز بسیار به صرفه هستند و نیاز به زیرسازی و ترمیم مداوم استخر را از بین می برند. استفاده از رنگ استخری ضد جلبک در کنار کلر استخر کمک می کند آب استخر تمیز و شفاف باشد.

انواع رنگ استخر ضد جلبک

برای پوشش دیواره های استخر از کاشی و یا رنگ های استخری استفاده می شود. رنگ های استخری به انواع نانو، ضد جلبک و اکریلیک دسته بندی می شوند. رنگ های نانو و اکریلیک استخری نیز ضد جلبک هستند. اما رنگ ضد جلبک حاوی موادی است که بطور اختصاصی از رشد جلبک ها جلوگیری می کند. در ادامه به ویژگی این رنگ ها می پردازیم.

رنگ استخری ضد جلبک

رنگ استخری ضد جلبک نوعی رنگ مقاوم بر پایه رزین است که در ساخت آن از مواد ضد جلبک استفاده شده است. این رنگ ها بطور اختصاصی برای محیط های بسیار مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند و مانع رشد جلبک و کدورت آب استخر می شوند. سطح صافی که این رنگ ایجاد می کند از رشد جلبک و خزه به شدت جلوگیری می کند. از طرفی می توان جلبک ها را به راحتی از سطح آن پاک کرد. رنگ استخری ضد جلبک در دو رنگ سفید و آبی در دسترس است.

رنگ استخر ضد جلبک نانو

رنگ استخر ضد جلبک نانو از رزین نانو پلیمری ساخته می شود و معمولا برای عایق کاری و آب بندی استخر استفاده می شود. این رنگ در دماهای منفی ۳۰ درجه تا ۱۲۰ درجه و در برابر  نور خورشید مقاوم است. این محصولات با اینکه از رشد جلبک ها جلوگیری می کنند اما به اندازه رنگ های ضد جلبک قوی نیستند.

رنگ استخری ضد جلبک اکریلیک

رنگ های استخری ضد جلبک اکریلیک برای استخر های پرورش ماهی و میگو بکار می روند. این رنگ در برابر اشعه های UV خورشید مقاوم است و قابلیت شست و شو دارد. رنگ استخری ضد جلبک اکریلیک قدرت چسبندگی زیادی دارد و به صورت چند لایه قابل اجرا است. این رنگ ها ضد جلبک و خزه هستند و کاربرد گسترده ای دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا