عمومی - آموزشی

رنگ استخر نانو چیست و چه مزایایی دارد؟

رنگ استخر نانو یکی از محصولات تک جزئی است که به عنوان پوشش و عایق مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ نانو در انواع مختلف موجود است ولی بیشتر نوع آبی آن مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که طبیعی است که استخر را صرفاً مکانی برای تفریح و تناسب اندام ببینید، انکار اینکه ظاهر آن می تواند تأثیر زیادی بر زیبایی کلی حیاط خلوت شما داشته باشد دشوار است.

انتخاب رنگ مناسب استخر می تواند در زیبایی محیط زندگی شما تاثیر بسیاری داشته باشد. چه استخر شنای شما صرفاً مکانی برای سرگرمی کودکان در اوقات فراغت باشد یا مرکز طراحی منظره حیاط خلوت شما، بسیار مهم است رنگ هایی را انتخاب کنید که زیبایی استخر شما را تکمیل و غنی کند. برای تمیز نگه داشتن آب استخر نیز باید از کلر استخر مناسب استفاده نمایید. زیرا آب بدون کلر در معرض باکتری ها و عوامل آسیب رسان بسیاری قرار خواهد گرفت که برای سلامتی مضر است.

رنگ استخر نانو چیست

رنگ استخر نانو بر پایه رزین های آکریلیک ساخته می شود و در هر سطحی که استفاده شود مانع نفوذ آب شده و از رشد جلبک و سایر میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند. رنگ استخر نانو را می توانید با استفاده از غلتک، پیستوله و قلم مو مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که خشک شدن این رنگ ها ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می برد.

انتخاب رنگ‌ های مناسب استخر اغلب به معنای انتخاب رنگ‌ هایی است که با حال و هوای خاصی که می ‌خواهید به تصویر بکشید مرتبط هستند. اگر می‌ خواهید استخرتان حسی لوکس و پیچیده داشته باشد به سراغ رنگ‌ های تیره ‌تر بروید، در حالی که اگر دلتان برای ایجاد حس گرمسیری تنگ شده است از رنگ ‌های روشن ‌تر استفاده کنید. طیف گسترده ای از رنگ های نانو برای سلیقه های مختلف در بازار  موجود است.

ویژگی های رنگ استخر نانو

رنگ استخر نانو در برابر فشار آب دوام بالایی دارد. قابلیت ترمیم یکی دیگر از ویژگی های این رنگ ها است. علاوه بر این از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه است. رنگ نانو قدرت پوشش بالایی دارد و در آن هیچ حلال سمی وجود ندارد.

رنگ نانو فاقد بو و کاملا بهداشتی است. علاوه بر این غیر آتش زا بوده و با محیط زیست سازگار است. رنگ نانو مقاومت بالایی دارد و در برابر مواد شوینده، اسیدی و قلیایی آسیب پذیر نیست. این رنگ را می توان بطور مستقیم روی سطوح سیمانی، بلوک و بتن استفاده کرد. همچنین در برابر نور خورشید به عنوان یک عایق عمل می کند. در کنار رنگ نانو برای حفظ سلامت آب حتما باید از کلر استخر نیز استفاده نمایید.

روش استفاده از رنگ استخر نانو

قبل از استفاده از این رنگ ها باید سطوح کار را از هر نوع آلودگی و گرد و غبار پاک کرد زیرا مانع چسبندگی رنگ به سطوح می شود. رنگ های پوسته پوسته شده، جلبک ها و خزه ها را نیز باید پاک کنید. سطحی که قرار است رنگ روی آن اجرا شود باید کاملا خشک باشد.

در ابتدا باید پوشش نازکی از رنگ نانو روی سطح کار استفاده شود تا سطح را یکنواخت کند. بعد از ۶ تا ۸ ساعت مجددا باید رنگ آمیزی صورت بگیرد تا یک پوشش مقاوم ایجاد شود. این رنگ در دامنه های دمایی ۳۰- تا ۲۰۰+ کاملا پایدار است. همچنین تحت تاثیر کلر موجود در استخر قرار نخواهد گرفت.

قیمت رنگ استخر نانو

قیمت رنگ نانو برای استخر بر اساس کیفیت و برند تولید کننده این رنگ ها متفاوت است. برای اطلاع از قیمت این رنگ ساده ترین راه جستجوی اینترنتی است. در خرید اینترنتی می توانید از مشاوره آنلاین با کارشناسان فروش نیز بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا