تصفیه آب

روکش استخر چیست و چه مزایایی دارد؟

روکش استخر یک راه ساده و بسیار موثر برای نگهداری استخر و حتی صرفه جویی در وقت و هزینه شما است. روکش های استخر یک مانع غیر متخلخل در بالای استخر شما ایجاد می کنند که آب را در زیر پوشش استخر محبوس می کند. این پوشش ها تا 95 درصد از تبخیر آب استخر جلوگیری می کنند.

استفاده از روکش استخر به میزان قابل توجهی مصرف مواد شیمیایی را کاهش می دهد و در هزینه و زمان شما صرفه جویی می کند. متعادل ‌سازی شیمیایی آب یکی از پرهزینه ‌ترین و زمان ‌برترین بخش‌ های نگهداری استخر است. با نصب پوشش استخر، نیاز به مواد شیمیایی مانند خرید کلر را می توان تا 50 درصد با جلوگیری از تبخیر مواد شیمیایی و حفظ آنها برای مدت طولانی تری کاهش داد.

انواع روکش استخر

روکش های خورشیدی (سبک حباب دار): پوشش های حباب دار پلی اتیلن انعطاف پذیر برای گرم کردن (تا 8 درجه سانتی گراد) و حفظ گرما در استخر، توقف تبخیر، صرفه جویی در مصرف انرژی، کمک به تمیز نگه داشتن استخر و صرفه جویی در مصرف مواد شیمیایی استفاده می شوند.

روکش‌ های تخت موتوردار: روکش ‌های تخت موتوردار گرما را در استخر حفظ می‌کنند، تبخیر را متوقف می ‌کنند، در مصرف انرژی صرفه‌ جویی می ‌کنند، به تمیز نگه داشتن استخر و صرفه‌ جویی در مصرف مواد شیمیایی کمک می ‌کنند.

مزایای روکش استخر چیست

روکش های استخر به عنوان مانعی بین هوا و آب استخر عمل می کنند. پوشش استخر حفظ گرما را تا 75 درصد افزایش می‌ دهد، انتشار CO2 را کاهش می ‌دهد و در برقی که معمولاً برای راه‌ اندازی پمپ حرارتی، خورشیدی یا سیستم گاز استفاده می ‌شود، صرفه‌ جویی می ‌کند، زیرا گرمای تولید شده فوراً از بین نمی ‌رود. همچنین به این معنی است که سیستم مجبور نیست به سختی کار کند، بنابراین می توانید زمان و هزینه های اجرا را کاهش دهید.

کشیدن پوشش روی استخر در زمان زیادی که را برای تمیز کردن برگ ها و دیگر زباله‌ هایی که در صورت عدم پوشاندن به داخل آب ریخته می‌ شوند، صرفه‌ جویی می‌ کند. این پوشش تضمین می کند که آب تمیز و شفاف و استخر همیشه آماده استفاده است و از خرید کلر و سایر مواد شیمیایی استخر بی نیاز می شوید.

پوشش استخر با کیفیت با حفظ گرما در طول شب و ایجاد گرما در طول روز به طولانی شدن فصل شنا شما کمک می کند. در ارتباط با گرمایش استخر خورشیدی یا پمپ حرارتی، مدت زمان بیشتری در استخر خود شنا خواهید کرد.

نصب و راه اندازی روکش استخر

تمام روکش های استخر باید طبق توصیه های سازنده نصب شوند. قبل از شنا، پوشش های استخر را به طور کامل بردارید. زیر پوشش استخر شنا نکنید. رویه های عملیاتی سازندگان را دنبال کنید. پوشش های استخر پوشش های ایمنی نیستند. به جای حصار نمی توان از روکش استخر استفاده کرد.

انواع مختلف پوشش استخر به تکنیک های مختلف نصب نیاز دارند. برخی از روکش های استخر دقیقاً به اندازه سطح استخر بریده می‌ شوند، برخی کمی بزرگ ‌تر و برخی نیاز به شکاف ‌هایی در اطراف لبه دارند تا امکان کار آزادانه را فراهم کنند. شکاف های جزئی در اطراف پوشش استخر شما بر عملکرد تأثیر نمی گذارد و همه روکش های استخر به دلیل نوسانات دمایی که در معرض آن قرار می گیرند منبسط یا کوچک می شوند.

پوشش وینیل استخر

انواع مختلفی از پوشش استخر وجود دارد که می توان از آنها برای محافظت از استخر در فصولی که استفاده نمی شود، استفاده کرد. این پوشش از نظر جنس با یکدیگر متفاوت هستند و مزایا و معایب منحصر به فردی ارائه می دهند. البته از نظر هزینه نیز متفاوت هستند.

پوشش استخر وینیل یک سد جامد در برابر کثیفی و زباله ارائه می دهد. هیچ ذره یا نور خورشید نمی تواند نفوذ کند و رشد جلبک را به حداقل می رساند. همچنین می تواند از تبخیر کلر و سایر مواد شیمیایی استخر جلوگیری کند و به طور بالقوه در هزینه مواد شیمیایی صرفه جویی کند. برخی از روکش های وینیل دارای خواص عایق هستند که می تواند به حفظ دمای آب کمک کند.

از معایب روکش‌ های وینیل سنگینی آنهاست که مدیریت آنها را سخت ‌تر می‌ کند. علاوه بر این آب باران یا برف ذوب شده روی سطح روکش ‌های وینیل جمع می‌ شود که اغلب برای برداشتن آن نیاز به پمپ دارد. از نظر هزینه به طور معمول، روکش های وینیل گران تر از پوشش های مشبک هستند. در نهایت وینیل می تواند آسیب ببیند اگر آب در ماه های زمستان در بالای آن جمع شود و یخ بزند. با در نظر گرفتن موارد فوق می توانید برای خرید بهترین روکش برای استخر خودتان بهتر تصمیم بگیرید.

سخن پایانی

به طور خلاصه، با در نظر گرفتن تمام پس ‌اندازی که پوشش استخر با صرفه‌ جویی در مصرف آب به شما می‌ دهد، بازگشت سرمایه سریع ‌تر است. اگر به طور مداوم و درست از روکش های استخر خود استفاده کنید، از تمام صرفه جویی های باورنکردنی که یک روکش استخر می تواند به شما بدهد، بهره مند خواهید شد. به یاد داشته باشید، شما خانه ای را بدون عایق نمی سازید، همچنین نباید استخر شنا را بدون اضافه کردن روکش استخر بسازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا