کشاورزی و دامپروری

سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل یکی از سگ های اشرافی خانگی است که ظاهر جذابی دارد و بسیار زیبا، شوخ طبع، دوست داشتنی و خوش اخلاق است. این سگ در کشور های اروپایی و به ویژه بین خانواده هایی که بچه دارند، محبوبیت زیادی دارد و می تواند به والدین در تربیت فرزندان کمک کند. رابطه عاطفی که این سگ با صاحبش برقرار می کند بسیار عمیق است و می تواند به خوبی حالات انسان را درک کند. بهتر است نژاد کاوالیر کینگ در منطقه ای با آب و هوای معتدل زندگی کند و زندگی در هوای خیلی گرم یا خیلی سرد برای او مناسب نیست.

خصوصیات ظاهری سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

این سگ پوزه کوتاه و مخروطی، بینی باریک، چشمانی بزرگ، براق، نافذ و قهوه ای رنگ و سری کوچک دارد. گردن این نژاد بلند و کمرش کشیده است و گوش های پشمالویی دارد که هنگام تمرکز به جلو خم می شوند. کاوالیر کینگ برخلاف جثه کوچکش دم بلندی دارد و هنگام تمرکز آن را بالا نگه می دارد،

خصوصیات اخلاقی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

این سگ بسیار باهوش، بامزه، هوشیار، بازیگوش، مهربان و سرزنده است و به ندرت پیش می آید که سگی از این نژاد عادت چاله کندن را داشته باشد یا عصبی، پرخاشگر، پر سر و صدا و خجالتی باشد. این سگ شما را لیس می زند تا او را بغل کنید و غرور زیادش به دلیل اشرافی بودنش است.

سازگاری با حیوانات و کودکان

این سگ ها دوست دارند کودکان را لیس بزنند و با آن ها بازی کنند و می توانیم بگوییم که در کل رابطه خوبی با آن ها دارند ولی بهتر است به کودکانتان آموزش بدهید که سگ را اذیت نکنند تا او هم رابطه خوبی با آن ها داشته باشد. کاوالیر کینگ اسپانیل های مهربان علاقه زیادی به بازی با سایر حیوانات دارند و حتی می توانند با آن ها در یک خانه زندگی کنند، البته از آن جایی که در خانواده سگ های شکاری هستند، علاقه زیادی به تعقیب حیوانات کوچکتر مثل موش ها دارند.

سازگاری با غریبه ها

این سگ ها وقتی افراد غریبه را می بینند واق واق می کنند که این نشانه خوشحالی آن ها است و در کل می توانیم بگوییم این نژاد رابطه خوبی با غریبه ها دارد.

نحوه نگهداری سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

نظافت

برای این که سگ های این نژاد به بیماری ها و عفونت های دهان و دندان مبتلا نشوند بهتر است دندان هایشان را مرتب مسواک بزنید، هر هفته ناخن هایشان را کوتاه کنید تا بتوانند به راحتی راه بروند و ناخواسته به چیزی آسیب نزنند. شما می توانید این سگ را با شامپوهای خشک نیز تمیز کنید و مرتب او را به حمام ببرید. نظافت موهای بلند این سگ به ویژه در ناحیه گوش اهمیت بالایی دارد. شما می توانید چشم ها و گوش های سگ را با استفاده از یک دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید.

فعالیت بدنی

برای این که کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل های مطیعی داشته باشیم بهتر است آن ها را به خوبی آموزش دهیم. این سگ ها علاقه زیادی به معاشرت و وقت گذراندن با مردم دارند و هیچ گاه رفتار های پرخاشگرانه از خود نشان نمی دهند.

بیماری های سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

این نژاد نیز مانند سایر نژاد ها مستعد ابتلا به بیماری های مختلفی است ک در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

صرع

این بیماری می تواند مربوط به مغز باشد تومور یا سکته های مغزی باشد و یا از نارسایی یک اندام و قند خون پایین نشات بگیرد. این بیماری که معمولا ارثی است بین ۳ تا ۶ ماهگی حیوان بروز می دهد و حیوان مجبور است تا آخر عمرش دارو مصرف کند.

بیماری مربوط به دریچه قلبی میترال

با این که این بیماری بیشتر در سگ های مسن بروز پیدا می کند ولی  امکان بروز آن در سگ های کم سن و سال تر نیز وجود دارد و یکی از جدی ترین مشکلات مربوط به قلب است. برای این که از بروز این بیماری جلوگیری کنید و در صورت وجود آن را زود تشخیص بدهید بهتر است سگتان را برای معاینه و شنیدن صدای سوفل قلبی پیش دامپزشک ببرید. در صورتی که دامپزشک بتواند این بیماری را زود تشخیص بدهد می تواند با تجویز داروهایی روند پیشرفت بیماری را کند کند.

سیرنگومیلی

اولین نشانه این بیماری که در سنین ۶ ماهگی تا ۴ سالگی بروز پیدا می کند حساسیت در سر، گردن و شانه است و مغز و نخاع را درگیر می کند و می تواند باعث فلجی ناقص، درد شدید یا مختصر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا