تصفیه آب

شناور قرص کلر استخر چیست

شناور قرص کلر به عنوان دستگاه پخش کننده یا تغذیه کننده کلر استخر نیز شناخته می شود و تضمین می کند که استخر شنای شما ضد عفونی می شود. شناورهای قرص کلر استخر معمولا به قرص های کلر 3 اینچی نیاز دارند، در حالی که می توان از قرص های کلر 1 اینچی نیز در آنها استفاده کرد.

در این شناورها قرص کلر به آرامی درون آب حل می شود، بدون اینکه مقدار زیادی به یکباره در استخر شما پخش شود. شناورهای قرص کلر را می توانید در انواع استخر ها روباز و سربسته استفاده کنید. هنگامی که افراد در استخر هستند، شناور کلر باید از آب خارج شود. استفاده از قرص‌ های کلر بسیار آسان‌ است و به راحتی استخر های شما را ضدعفونی و تمیز نگه می دارد.

چرا به استخرها کلر اضافه می کنیم

امروزه کلر یکی از محبوب ترین ضدعفونی کننده های استخر در بازار است زیرا نسبت به سایر روش های ضدعفونی کننده آب استخر، کلر ارزان قیمت تر، قدرتمند و موثر است. افزودن کلر به آب استخر، ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد و آب استخر را برای شما، دوستان و خانواده تان ایمن نگه می دارد.

کلر به دو صورت قرص و گرانول به فروش می رسد. شما می توانید این محصولات را به راحتی خریداری و استفاده کنید. قرص های کلر نسبت به گرانول کلر، محبوبیت بیشتری دارد زیرا نیاز به کار زیادی ندارد و ضد عفونی کنندگی طولانی تری را ارائه می دهند.

چه مقدار کلر باید به استخر اضافه کرد

در حالت ایده آل، غلظت کلر استخر شما باید حداقل 1 قسمت در میلیون (ppm) باشد و از 3 ppm بالاتر نرود. نگه داشتن غلظت کلر در این محدوده، راه ایمن و هوشمندانه ای برای جلوگیری از خطرات افزایش بیش از حد کلر در آب استخر است که می تواند باعث تحریک چشم، بینی، ریه و گلو شناگر شود.

برای اطمینان از اینکه آب استخر شما دارای مقدار مناسبی ضدعفونی کننده است، آزمایش منظم آب استخر ضروری است. برای این کار می‌ توانید از نوارهای تست یا کیت‌ های آزمایشی برای تعیین سطح دقیق کلر و سایر مواد شیمیایی موجود در آب استخر استفاده کنید.

نحوه انتخاب قرص کلر مناسب برای استخر

قرص های کلر در اندازه های یک اینچی و سه اینچی برای ضدعفونی کردن آب استخر در بازار عرضه می شوند. قرص های سه اینچی بیشتر توصیه می‌ شود، زیرا کار با آنها آسان ‌تر است و بسته به محبوبیت آنها در منطقه شما، ممکن است حتی از نسخه یک اینچی ارزان ‌تر باشند.

برای اینکه بدانید چه تعداد قرص کلر برای آب استخر خود باید استفاده کنید، باید حجم استخر خود را بدانید. برای استفاده از تعداد مناسب قرص کلر، همیشه حجم استخر خود را تا نزدیکترین واحد 5000 گالن گرد کنید. به عنوان مثال، استخر شما ظرفیت 20000 گالن دارد، شما می توانید چهار قرص کلر به آن اضافه کنید.

چگونگی استفاده از شناور قرص کلر استخر

  • سطح pH استخر خود را بین 7.2 تا 7.6 تنظیم کنید. این سطح برای شناگران ایده آل است؛ زیرا آنقدر بالا نیست که چشم یا پوست آنها را بسوزاند و در عین حال به تمیز نگه داشتن استخر به شما کمک کند. این محدوده PH با شناورهای قرص کلر شناور نیز به خوبی کار می کند.
  • یک قرص کلر 3 اینچی یا یک اینچی بسته به نوع شناور، درون آن قرار دهید. قرص های کلر را هرگز بدون شناگر مناسب درون استخر استفاده نکنید. این قرص ها باید در شناور مخصوص استفاده شوند تا از اشباع ناخواسته کلر در آب استخر جلوگیری شود. درب شناگر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود قفل شود.
  • قسمت پایین شناگر را که به عنوان توزیع کننده شناخته می شود، در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. هرچه دهانه توزیع کننده یا شیارهای آن بازتر باشد، کلر بیشتری در آب استخر آزاد می شود.
  • بعد از تنظیم توزیع کننده شناور، آن را درون آب استخر بیندازید. برای چند ثانیه ممکن است که کاملا زیر آب قرار گیرد تا هوا از دستگاه خارج شود. اما اگر کمی صبر کنید شناور به سمت بالای آب می آید و قسمت توزیع کننده این وسیله در زیر آب قرار می گیرد.
  • به مدت چند روز سطح کلر را در استخر خود آزمایش کنید. ممکن است لازم باشد توزیع کننده شناور را تنظیم کنید تا کلر کمتر یا بیشتری وارد آب شود. پس از دو تا چهار روز، شناور را به قسمت دیگری از استخر متصل کنید یا اجازه دهید به صورت آزادانه حرکت کند. پس از حل شدن قرص کلر آن را تعویض کنید.

خرید شناور قرص کلر استخر

دستگاه شناور قرص کلر  که گاهی اوقات به عنوان شناور یا تغذیه کننده نامیده می شود، در اشکال مختلفی وجود دارد اما برای اهداف یکسان استفاده می شود که افزودن کلر به آب استخر است. این دستگاه‌ها در طول ماه ‌هایی که استخر شما بسته و سرپوشیده است، مقدار مشخصی از مواد شیمیایی را در داخل آن پخش می ‌کنند.

شناورهای استخر زمستانی با رهاسازی زمان، کلید حذف دی اکسید کربن از آب هستند و در نتیجه منبع غذایی اولیه جلبک ها را از بین می برند. توجه داشته باشید که از قرص کلر با اندازه مناسب برای استخر خود استفاده کنید. به ازای هر 5000 گالن آب استخر، یک قرص کلر 3 اینچی اضافه کنید. بافل یا دریچه در پایین دستگاه را باز کنید. هرچه دهانه ها بازتر باشد، سرعت انحلال بیشتر است.

دستگاه را در آب قرار دهید و آن را غوطه ور کنید تا تمام هوا به بیرون رانده شود. اجازه دهید شناور به طور طبیعی بالا بیاید و فقط قسمت پایینی شناور باید در آب بماند. شناور قرص کلر یکی از ساده ترین و ساده ترین روش ها برای کلرزنی مداوم آب در زمستان است. برای خرید این دستگاه ها می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا