تصفیه آب

عوارض خوردن آب استخر برای سلامتی چیست؟

خوردن آب استخر شنا به دلیل وجود آلودگی های مختلف و ترکیبات شیمیایی مانند کلر برای سلامتی مضر است. همه انواع آلاینده ها می توانند به رودخانه ها و دریاچه ها راه پیدا کنند، از کود حیوانی گرفته تا آفت کش ها و علف کش ها، فلزات سنگین و البته باکتری ها و ویروس ها. بسیاری از همین آلاینده‌ها علاوه می ‌توانند به استخرهای شنا راه پیدا کنند. خوشبختانه، آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌های فلزات سنگین و استحکام مزرعه به ندرت وارد استخر می‌شوند. با این حال، یک فاجعه آب و هوایی طبیعی مانند گردباد یا طوفان می تواند تقریباً هر چیزی را در استخر شما بریزد.

چرا خوردن آب استخر  مضر است؟

استخرهای شنا معمولاً فیلتر شده و با مواد شیمیایی (عمدتاً کلر) تصفیه می شوند تا آب شفاف و خالص باقی بماند. کلر برای از بین بردن میکروب ها اضافه می شود. در حالی که اگر به طور تصادفی یک قلپ آب استخر را ببلعید کلر به شما آسیبی نمی رساند، نوشیدن آب بسیار کلردار در یک دوره زمانی می تواند آسیب جدی به اندام ها و سیستم گوارشی شما وارد کند. در واقع اولین علامت مسمومیت خفیف با کلر اسهال است. کلر باکتری های خوب روده را که به هضم غذا کمک می کنند، از بین می برد و باعث اسهال می شود.

علاوه بر این مقداری مدفوع در همه استخرها وجود دارد که اگر کلر فورا میکروب های موجود در استخر را خنثی نکند باعث بیماری های گوارشی مختلفی خواهد شد. بطورکلی آب استخر حاوی روغن های طبیعی بدن، ادرار، سلول های مرده و آلاینده هایی است که همه افراد روی پوست خود دارند. خوردن این ترکیبات باعث ورود آنها به بدن شده و قطعا مشکلاتی خصوصا برای کودکان در پی خواهد داشت. وضعیت وقتی بدتر می شود که استخرهای عمومی استفاده می کنید. جمعیت زیاد در این استخرها به معنی قرار گرفتن در معرض آلودگی بیشتر است.

می‌توانید تمیز کردن معمولی را برنامه‌ریزی کنید، یا در محل تصمیم بگیرید که استخر هوشمندتان شروع به کار کند. از آنجایی که می‌توانید برنامه را در حین حرکت کنترل کنید، همیشه می‌توانید مطمئن شوید که اگر دوستانی بخواهند برای یک شیرجه غیرمنتظره در استخر بیایند، آماده باشید. تنظیم کردن استخر به گونه ای که خود به خود تمیز شود، برنامه شما را آزاد می کند و به شما این امکان را می دهد که از وقت خود در آفتاب لذت ببرید، به جای اینکه مجبور باشید از طریق آن کار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا