تصفیه آب

عوامل تاثیرگذار در قیمت قرص کلر

قرص کلر یکی از انواع مختلف کلر موجود در بازار است که طرفداران بسیار زیادی دارد و بیشتر برای ضدعفونی آب استخرهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. قرص های کلر در اندازه ها و با ترکیبات اضافی برای کاربردهای مختلف در دسترس هستند و شما می توانید برحسب نیاز هر یک را خریداری کرده و مورد مصرف قرار دهید.

از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت قرص کلر اصل بودن و نیز قیمت ارز وارداتی میباشد همچنین اندازه قرص و دیگری ترکیباتی است که برای افزایش کارایی به این قرص ها اضافه می شود. مثلا قیمت قرص های کلر دار تثبیت شده با قرص های تثبیت نشده متفاوت است و همچنین قرص های حاوی کات کبود قیمت بیشتری از قرص های کلر ساده دارد.

روش های استفاده از قرص های کلر

قرص های کلر را نمی توانید به صورت مستقیم به آب استخر اضافه کنید زیرا به کف و بدنه استخر آسیب می رسانند. شما برای استفاده از آنها به تجهیزاتی مانند سبدهای کلر زنی، دستگاه کلر زنی خطی یا اسکیمر نیاز دارید تا به تدریج کلر را در آب آزاد کرده و میکروارگانیسم ها و آلودگی های موجود در آب را از بین ببرند.

قرص های کلر در اندازه های 1 و 3 اینچی در بازار موجود هستند و شما بر اساس ظرفیت استخر خود می توانید هر یک را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قرص کلر حاوی کات کبود از رشد جلبک ها و سبز شدن آب استخر شنا نیز جلوگیری می کنند بنابراین با کمی هزینه بیشتر می توانید از آبی شفاف و فاقد هرگونه آلودگی لذت ببرید. برای آگاهی از قیمت قرص کلر می توانید به فروشگاه های اینترنتی عرضه محصولات استخر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: پودر کلر 

خرید و فروش قرص کلر

قرص های کلر استخر به صورت کلی در محفظه پلاستیکی با درب محکم نگهداری می شوند. ولی آنها را می توانید به صورت مجزا و دانه ای نیز خریداری کنید. هر یک قرص را می توانید برای تصفیه ۱۵ هزار لیتر آب در طول یک هفته مورد استفاده قرار دهید.

قرص های کلر آنزیم دار و ساده ۹۰ درصد ۲۰ و ۲۰۰ گرمی با حلالیت ۱۰۰ % در آب و بدون ته نشینی را با قیمت بالاتر می توانید خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

درجه خلوص و وزن مهمترین عوامل تاثیرگذار قیمت قرص کلر هستند. درجه خلوص این قرص ها برای مصارف مختلف متفاوت است و قیمت قرص کلر با افزایش خلوص افزایش می یابد.

قیمت قرص های کلر و پودر کلر بسته به وزن و نوع بسته بندی نیز متفاوت است. بسته بندی هایی با تعداد و وزن بیشتر طبیعتا با قیمت بالاتری فروخته می شوند. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت  خارجی یا ایرانی بودن آن است.

قرص کلر ایرانی، چینی، ژاپنی و انواع دیگر قرص ها را می توانید در بازار پیدا کنید. کیفیت بالاتر قرص ها قیمت و تاثیرگذاری آنها را افزایش داده و کارایی بهتری برای آنها پیش بینی می کند. شما بر اساس بودجه و نوع کاربرد مورد نظر خودتان می توانید انواع قرص کلر را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

هرچند وقت یکبار قرص کلر استفاده کنیم؟

قبل از تعیین اینکه هر چند وقت یکبار باید این ماده شیمیایی را به استخر خود اضافه کنید، مهم است که بدانید کلر چگونه کار می کند و به بهداشت استخر مربوط می شود. این عنصر شیمیایی به طور طبیعی به عنوان گاز کلر وجود دارد، بنابراین وقتی آن را به استخر خود اضافه می کنید، یک نسخه تثبیت شده از کلر عنصری را اضافه می کنید. وقتی وارد استخر شما می شود، با آب واکنش داده و اسید هیپوکلرو (HOCl) و سایر ترکیبات شیمیایی را تشکیل می دهد.

سپس ترکیبات کلر با باکتری های موجود در استخر شما واکنش نشان می دهند. این روند می تواند پیچیده باشد. توضیح ساده این است که این ترکیبات، لیپیدها (چربی ها) را در دیواره سلولی باکتری ها از بین می برند. این کار باکتری ها را از بین می برد و استخر شما را تمیز و ایمن می کند تا بتوانید بدون نگرانی از میکروب های مضر در آن شنا کنید.

با این حال، مقدار بیش از حد این ترکیب در استخر شما می تواند به همان اندازه مضر باشد که اجازه دهد باکتری ها رشد کنند. به عنوان مثال، اگر مقدار زیادی از این ماده شیمیایی استخر را اضافه کنید، گاز کلر می تواند در سطح استخر شما شروع به تشکیل شود. این نه تنها بوی بدی می دهد، بلکه می تواند به طور فعال به شما آسیب برساند و تنفس را دشوار می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا