بدون دسته بندی

فهرست مواد غذایی حاوی دکستروز بالا

دکستروز از نوعی قند ساده‌ و کربوهیدرات است که می توان آن را در بسیاری از محصولات فرآوری شده و شیرین کننده یافت. دکستروز را می توان نام دیگر گلوکز نیز دانست. این قند برای عملکرد مناسب بدن ماده ای حیاتی است. اما استفاده بیش از حد آن موجب اضافه وزن و ابتلا به دیابت نوع ۲ خواهد شد. مواد غذایی حاوی دکستروز شامل عسل، میوه ها، شیرینی هایی نظیر آبنبات، غذاهای فراوری شده و… هستند. قیمت دکستروز در بازار متنوع بوده و به شرکت تولید کننده و درجه خلوص آن وابسته است. در ادامه این مطلب به بررسی دکستروز و موارد استفاده از آن می پردازیم. همچنین نحوه خرید و فروش دکستروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید تا با فهرستی از مواد غذایی حاوی دکستروز بالا و فواید و مضرات آن ها بیشتر آشنا شوید.

دکستروز چیست و مواد غذایی حاوی دکستروز

این ماده شیرین منبعی عالی از انرژی است. این شیرین کننده به دلیل محتوای انرژی‌ بالا و خاصیت شیرین‌ کنندگی مناسب در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه شود که این قند نسبت به ساکارز قدرت شیرین‌ کنندگی کمتری دارد و این شیرین کنندگی بالا دلیل استفاده از آن در محصولات نانوایی و دسرهاست. این شیرین کننده یک نگهدارنده طبیعی مطلوب است و برای افزایش ماندگاری محصولات غذایی نیز به آن‌ها افزوده می شود.

توجه شود که استفاده از دکستروز به عنوان شیرین کننده در غذاها و نوشیدنی‌ها با هضم سریع، پتانسیل افزایش قند خون را فراهم می کند. دکستروز موجود در فیبر میوه که بخشی از میوه است، جذب آن را کند خواهد نمود. بنابراین دکستروز بیشتر میوه ها بر قند خون تأثیر چندانی نمی گذارند.

معرفی انواع مواد غذایی حاوی دکستروز بالا

انواع کمپوت

مقدار دکستروزی که  از میوه های کنسروی دریافت می گردد تا حدود زیادی به طرز تهیه آن ها وابسته است. کنسرو میوه یا کمپوت در شربت های غلیظ از مقادیر قابل توجهی از این ماده برخوردار است. برچسب های غذایی روی محصولات، میزان کل قند را نشان داده که بالا بودن آن، میزان دکستروز بسیار بالای محصول را تایید می کند.

آب نبات

دسرها و آب نبات ها ازجمله شیرینی های فرآوری شده ای هستند که حاوی مقادیر زیادی از این شیرین کننده هستند. قند سفره نیز دارای مقدار بالایی از این ماده است. بنابراین بیشتر شیرینی های خانگی همچون انواع کیک و کلوچه دارای مقادیر بالای این شیرین کننده هستند.

عسل محصولی حاوی دکستروز بالا

عسل یکی از محصولات طبیعی است که به دلیل فواید مختلفش طرفداران زیادی دارد. این ماده غذایی از 30٪ دکستروز برخوردار است. درواقع زنبورها دکستروزهای موجود در گرده را جمع کرده و از آن عسل می سازند. عسل سرشار از انرژی است و می تواند برای تقویت و سلامت بدن استفاده شود. البته باید در مقدار مصرف عسل دقت نموده و به اندازه آن را استفاده نمود.

انواع محصولات غذایی فرآوری شده

این ماده شیرین کننده‌ای رایج بخصوص در صنعت تولیدات غذایی است. دکستروز در اغلب محصولات فرآوری شده وجود دارد. در بسته‌بندی محصولات فرآوری شده اگر با نام های شیرین کننده های طبیعی، گلوکز، عسل یا شربت ذرت مواجه شدید، منظور تولید کننده وجود دکستروز در محصول است.

شربت ذرت

شربت ذرت محصولی شیرین کننده است که می تواند حاوی 20 تا 98 درصد از این شیرین کننده باشد. از پردازش قندهای طبیعی موجود در ذرت می توان شربت ذرت را تولید نمود. همانند عسلی که از گل ها تهیه می گردد. درنهایت شربتی غلیظ و شیرین به دست آمده که می توان از آن برای پخت یا به عنوان شیرین کننده در  محصولات غذایی استفاده نمود.

محصولات حاوی نشاسته

محصولات حاوی نشاسته توسط بدن به دکستروز تجزیه می گردند. جالب است بدانید که خوردن مواد غذایی سرشار از نشاسته با خوردن چندین قاشق شکر خالص معادل است. سیب زمینی، غلات آماده و انواع نان ازجمله غذاهای نشاسته ای هستند که باید مراقب آن ها بود.

قیمت دکستروز

انواع مختلفی از این شیرین کننده در بازار موجود است. این ماده در گرید ها و خلوص های مختلفی در بازار عرضه می گردد. انواع این شیرین کننده به صورت خشک و مایع در بازار موجود است. قیمت این انواع با یکدیگر متفاوت بوده و بر حسب نیاز قابل تهیه هستند. نرخ ارز، شرکت تولید کننده و مقدار خریداری شده نیز از عوامل مهم و تاثیر گذار دیگر بشمار می آیند.

خرید دکستروز

این ماده به دلیل کاربرد های صنعتی مختلف از خرید و فروش بالایی در بازار برخوردار است. برای خرید این شیرین کننده پر مصرف در انواع مختلف می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمود. با مراجعه به سایت شرکت های عرضه کننده می توان خریدی بی واسطه داشت و در وقت و هزینه نیز صرفه جویی نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا