تصفیه آبصنایع شیمیایی

قرص کلر استخر چیست و چه کاربردی دارد؟

قرص کلر استخر یکی از متداول ترین روش های ضدعفونی و گندزدایی استخر محسوب می شود. قرص کلر استخر با درصد خلوص 90 درصد در بازار عرضه شده و برای ضدعفونی استخرهای شنای عمومی و شخصی کارایی دارد.

درواقع استفاده از قرص کلر استخر می تواند باکتری ها، ویروس و سایر میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین برده و آب را تمیز و شفاف نگه دارد. قیمت قرص کلر استخر با توجه به درصد خلوص و برند تجاری محصول می تواند متفاوت باشد. برای خرید قرص کلر استخر می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود. قبل از خرید قرص کلر استخر از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

قرص کلر استخر چیست

ضدعفونی از مهمترین ملزومات نگهداری از استخر های آب است. جهت ضدعفونی آب استخر از کلر به عنوان متداول‌ترین روش ها استفاده می شود. این محصول مدت زیادی است که به دلیل اثربخشی، سادگی و هزینه کم در ضدعفونی بسیاری از استخرها مورد استفاده قرار می گیرد.

قرص کلر استخر بهتر است یا کلر مایع

کلر مایع راهی مقرون به‌صرفه تر برای ضدعفونی کردن استخر های شنا محسوب می شود. اما استفاده از آن مشکلی دارد و آن از بین رفتن سریع است. بعلاوه کلر مایع از قرص های کلر بسیار ضعیف تر بوده و باید در مقادیر بیشتری به آب افزوده شوند.

در کلرزنی با کلر مایع باید آب استخر را بیشتر مورد بررسی و تصفیه قرار داد. یک گالن از کلر مایع حدود 10 درصد کلر آزاد دارد. بنابراین برای حفظ سطح کلر آزاد باید مقادیر زیادی از آن را مصرف نمود. ازطرفی نگهداری کلر مایع نیز سخت تر است. بنابراین استفاده از قرص کلر استخر ارجحیت دارد.

قرص کلر استخر دیر انحلال

جهت صرفه جویی در هزینه ها، باید محصولی را انتخاب نمود که انحلال آهسته ای در آب داشته باشد. محصولات با این خواص می توانند منبع ثابتی از کلر آزاد را فراهم نمایند. بنابراین قرص کلر استخر دیر انحلال برای مراقبت آسان و راحت استخر بسیار مطلوب است.

بهترین قرص کلر استخر

بهترین قرص کلر استخر قرصی است که آرام آرام و در طول زمان بیشتر در آب حل شده و آن را ضدعفونی کند. بعلاوه بهترین قرص کلر استخر باید به طور کامل در آب حل شده و باقیمانده‌ای بر جای نگذارد. قرص های کلر حاوی آنزیم یا سولفات مس یا کات کبود از بهترین قرص های موجود در بازار هستند. این محصولات از رشد جلبک های ریز میکروسکوپی که موجب سبز شدن رنگ آب استخر می شوند، ممانعت کرده و از لیز شدن کف و دیواره های استخر نیز جلوگیری به عمل می آورند.

بیشتر بخوانید: پودر کلر 

انواع قرص کلر استخر

انواع کلر بصورت پودر و قرص تولید و عرضه می شوند. قرص کلر تنها در انواع 90% و 70% عرضه شده و هر کدام از آن ها کاربردی متفاوت در تصفیه آب دارند. انواع قرص کلر استخر آنزیم دار و ساده 90% و 70% نیز مخصوص تصفیه آب استخرهای پیش ساخته در بازار عرضه می شوند. هر قرص مخصوص تصفیه آب قادر است تا ۱۵ هزار لیتر آب را طی یک هفته ضدعفونی کند. مزیت استفاده از قرص کلر استخر حل شدن کند آن در آب است. این مزیت موجب می شود تا کلر در طول روز آرام آرام در آب آزاد گشته و نیازی به استفاده مکرر آن نباشد.

نحوه مصرف قرص کلر

برای استفاده از قرص کلر استخر باید از سبد قرص کلر استفاده نمود. این سبدها در سطح آب استخر شناور شده و از تماس مستقیم قرص به بدنه استخر ممانعت می کنند. این سبدهای قرص از پوسیدگی و تغییر رنگ کف و بدنه استخر نیز ممانعت خواهند نمود.

سبد های قرص با ظرفیت های متفاوت در بازار قابل تهیه هستند. بنابراین می توان به صورت کم و یا زیاد قرص ها را در آن قرار داد. این سبدهای پلاستیکی از شیارهای تنظیم شونده جهت ورود و خروج آب به داخل سبد برخوردار هستند.

خرید و فروش قرص کلر استخر

به دلیل کاربرد های گسترده قرص کلر خرید و فروش آن در بازار بسیار صورت می پذیرد. برای خرید این قرص ها می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. قبل از خرید از اصل بودن محصول اطمینان حاصل نماید.

قیمت قرص کلر استخر

قیمت قرص های کلر با توجه به درصد خلوص و آنزیم دار بودن می تواند متفاوت باشد. قرص های دارای خلوص بالاتر از قیمت های بیشتری برخوردارند. قرص کلر خارجی نیز نسبت به نمونه های داخلی از قیمت های بیشتری در بازار برخوردار است. برای خرید قرص کلر استخر اصل حتما به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

قرص کلر از کجا تهیه کنیم

اطمینان از داشتن مواد شیمیایی مناسب برای استخر، بخش مهمی از نگهداری است. برای بسیاری از ما، کلر یک ماده ضدعفونی کننده است که به شفاف، تمیز و ایمن نگه داشتن آب کمک می کند. رایج ترین شکل کلر به صورت قرص سفید است. قرص های کلر استخر حاوی غلظت بالاتری از کلر هستند که در طی یک دوره زمانی – معمولاً حدود پنج روز – تجزیه می شود، اما این میزان می تواند بسته به اندازه و شرایط استخر متفاوت باشد.

مهمترین مزیت استفاده از قرص کلر برای استخر، طولانی مدت بودن آن در مقایسه با گرانول است. هنگامی که دوز مناسب را دریافت کردید، حداقل برای چند روز دیگر نباید کلر دیگری اضافه کنید. تنها نقطه ضعف قرص‌ های کلر این است که رویکرد طولانی‌ مدت نسبت به تغییرات شرایط حساس ‌تر است. برای مثال، استفاده زیاد از استخر به این معنی است که باید سطح کلر را به سرعت پر کنید، این می تواند با مصرف قرص ها چالش برانگیزتر باشد. کلر گزینه شماره یک برای ضدعفونی کننده های استخر است. این ماده شیمیایی وقتی در آب قرار می گیرد، میکروب های موجود را از بین می برد و استخر را برای شناگران ایمن می کند. این ترکیب شیمیایی را می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی به راحتی تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا