غذایی و دارویی

قیمت آسپارتام در تهران

آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری است که در نوشابه های رژیمی و سایر محصولات بدون قند یافت می شود. در حالی که این یک جایگزین قند کم کالری مورد تایید FDA است شما باید آن را فقط در حد اعتدال مصرف کنید زیرا چندین مطالعه مصرف طولانی مدت آن را با مشکلات سلامتی بالقوه مرتبط دانسته اند.

آسپارتام حاوی اسید آسپارتیک و فنیل آلانین است که هر دو آمینو اسیدهای طبیعی هستند. این شیرین کننده که با نام های تجاری NutraSweet و Equal فروخته می شود، یکی از محبوب ترین شیرین کننده های مورد استفاده در غذاهای بسته بندی شده، به ویژه در غذاهای رژیمی است.
آسپارتام حداقل 200 برابر شیرین تر از سوکرالوز یا شکر سنتی است. از آنجایی که بسیار شیرین است برای شیرین کردن غذاها فقط به مقدار کمی از آن نیاز دارید، به همین دلیل است که کالری آن بسیار کم است. قیمت آسپارتام در تهران را می توانید به صورت اینترنتی یا حضوری از فروشگاه های مواد غذایی و شیرین کننده بپرسید.

آیا آسپارتام برای شما مضر است؟

این سوالی است که در مرکز بحث درباره پودر آسپارتام قرار دارد. از زمان ایجاد آن در سال 1965 یکی از مواد غذایی مورد آزمایش دقیق ترین مواد غذایی در جهان بوده است. با این حال FDA و بیش از 100 آژانس نظارتی مختلف در سراسر جهان آن را بی خطر برای مصرف انسان می دانند.
وقتی در حد اعتدال خورده شود احتمالا بی خطر است. همانطور که گفته شد قبل از افزودن آن به رژیم غذایی خود باید از خطرات بالقوه سلامتی خود آگاه باشید.

خطرات سلامتی آسپارتام

فنیل آلانین و PKU

پودر آسپارتام منبع فنیل آلانین است که یک اسید آمینه ضروری است. با این حال، فنیل آلانین برای کسانی که با فنیل کتونوری یا PKU متولد می شوند سمی است.

PKU یک بیماری ژنتیکی نادر است که در آن بدن نمی تواند فنیل آلانین را متابولیزه کند. بنابراین، تمام منابع غذایی آسپارتام که در ایالات متحده فروخته می شوند باید روی برچسب ذکر کنند که حاوی فنیل آلانین هستند.

 افزایش وزن

مطالعات در مورد تأثیر آن بر وزن بی نتیجه بوده است. در حالی که برخی تحقیقات نشان می دهد که شیرین کننده های جایگزین ممکن است در افزایش وزن نقش داشته باشند، مطالعات دیگر برعکس این را نشان می دهند آسپارتام ممکن است به دلیل محتوای کم کالری باعث کاهش وزن شود. تحقیقات برای بررسی چگونگی تأثیر آسپارتام بر دور کمر شما ادامه دارد.

در رژیم کتوژنیک

از آنجایی که بسیاری از شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام کالری کمی دارند، در رژیم هایی مانند رژیم کتوژنیک محبوب هستند.
رژیم کتوژنیک کتوزیس را فعال می کند، حالتی از گرسنگی که بدن شما را مجبور می کند به جای گلوکز، چربی را برای انرژی بسوزاند. رژیم های کتوژنیک به نفع غذاهای پرچرب هستند و مصرف کربوهیدرات و قند را محدود می کنند. طرفداران معتقدند که رژیم های کتو با آموزش بدن برای سوزاندن چربی برای سوخت باعث کاهش وزن قابل توجهی می شود.

آسپارتام ممکن است به عنوان یک عامل محرک عمل کند که بدن شما را از کتوز خارج می کند. این بدان معناست که مصرف آن در حین رژیم کتوژنیک می تواند اثرات رژیم را خنثی کند. با این حال، تحقیقات در مورد ارتباط آن با کتوز محدود است. همیشه باید قبل از اتخاذ هر گونه برنامه غذایی و قبل از مصرف شیرین کننده های جایگزین با پزشک خود مشورت کنید. برای آگاهی از قیمت آسپارتام در تهران می توانید از فروشگاه های اینترنتی سوال بفرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا