تصفیه آب

قیمت کلر ایرانی

تمیز نگه داشتن آب یک استخر کار ساده ای نیست و معمولا برای حفظ  آن باید از انواع کلر از جمله کلر ایرانی به اشکال مختلف کمک بگیرید. حفظ تعادل کلر در استخر از رشد باکتری ها در آب جلوگیری می کند. تعادل پایه کلر به آب بین 1 تا 3 پی پی ام یا 0.00013 اونس کلر در هر گالن آب است. به این منظور می توانید از انواع کلر ایرانی و خارجی استفاده کنید.

قبل از اضافه کردن کلر، باید بدانید که چند گالن آب در استخر وجود دارد. برای یافتن تعداد گالن در یک استخر، طول، عرض و عمق متوسط ​​را اندازه بگیرید و در هم ضرب کنید، سپس مجموع را برای استخر مستطیلی در 7.5، برای استخر بیضی شکل 6.7 یا برای استخر گرد 5.9 ضرب کنید. مثلا یک استخر گرد به ارتفاع 48 اینچ و عرض 15 فوت، گنجایش 4978 گالن دارد.

قبل از اضافه کردن کلر به استخر، سطح کلر فعلی را با یک نوار تست کلر استخر آزمایش کنید. به طور کلی، شما باید سطح کلر استخر را بین 1 تا 3 ppm حفظ کنید. بنابراین، اگر سطح کلر در حال حاضر 1 پی پی ام است و می خواهید آن را بیشتر کنید، 0.00013 اونس در هر گالن اضافه کنید تا کلر 1 پی پی ام افزایش یابد. به سادگی تعداد گالن های موجود در استخر، مانند 4978 را در 0.00013 ضرب کنید تا دریابید که باید – در این مثال – 0.65 اونس کلر اضافه کنید.

روش استفاده از کلر

مدیریت سطح کلر یک جنبه کلیدی است زمانی که شما صاحب یک استخر هستید. قرص های کلر می توانند ساده ترین گزینه برای حفظ سطوح طبیعی 2 تا 3 قسمت در میلیون (ppm) باشند.

برای پخش کلر قرص ها را به یک دستگاه پخش خودکار اضافه کنید. علاوه بر این، شما باید هر 1 یا 2 هفته استخر خود را با استفاده از شوک کلر مایع یا دانه ای ضدعفونی کنید.

بهترین راه برای افزودن کلر به استخر چیست؟

از آنجایی که کلر باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد، یک افزودنی ضروری استخر است. کلر در چهار شکل مختلف وجود دارد: قرص، پودر، گرانول و مایع.

کلر گرانولی ممکن است روی استخر پخش شود یا به کفگیر اضافه شود. دی کلر کلر دارای اندازه دانه کوچکی است و به سرعت حل می شود، بنابراین نیازی به حل کردن آن نیست. هیپو کلر دانه های بزرگتری دارد و باید در آب حل شود، در غیر این صورت پوشش استخر شما سفید می شود.

به این منظور سطل را تا نیمه پر از آب گرم کنید و 1 تا 2 پوند کلر هیپو کلر را به آب اضافه کنید. با توجه به اندازه استخر ممکن است مقدار آن تغییر کند. کلر گرانول و آب را هم بزنید و مطمئن شوید که بخار کلر تنفس نمی کند.

حالا پمپ را روشن کنید، پوشش کفگیر را بردارید و مایع آماده شده را داخل کفگیر بریزید. اجازه دهید استخر برای چند ساعت قبل از شنا ضدعفونی شود. انواع کلر ایرانی و خارجی را به این منظور می توانید مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: کلر هندی

نکات مهم در رابطه با استفاده از کلر

هرگز بخارات کلر را تنفس نکنید زیرا می تواند چشم، پوست شما را تحریک کند و باعث مشکلات تنفسی شود. اگر کلر وارد چشمانتان شد، فورا چشمان خود را با آب تمیز بشویید. از افزودن کلر در روزهای بادی خودداری کنید زیرا گرد و غبار یا بخار در هوای بادی می‌ تواند منفجر شود. این موارد در مورد کلر ایرانی و خارجی صادق است و همواره باید جنبه های احتیاطی را در نظر داشته باشید.

قیمت کلر کیلویی

از کلر در تصفیه آب برای ضدعفونی و تصفیه آب استفاده می شود که نوشیدن و استفاده از آن را بی خطر می کند. استفاده از کلر به کاهش شیوع بیماری ها و بیماری های ناشی از آب کمک می کند که برای سلامت عمومی بسیار مهم است. کلر در بسیاری از محصولات نظافتی و ضدعفونی کننده خانگی استفاده می شود و به یک محیط سالم و بهداشتی کمک می کند. کلر با کاربردها و فواید بسیاری که دارد، همچنان یک عنصر ضروری در زندگی روزمره ما است.

کلر با محافظت از محصولات در برابر آفات و ضد عفونی نگه داشتن پیشخوان آشپزخانه و سایر سطوح تماس با غذا، از بین بردن باکتری E. coli، سالمونلا و سایر میکروب های موجود در غذا، به تهیه غذای سالم و فراوان کمک می کند. کلر در تولید داروهایی که شرایط سلامتی را درمان می کنند، حیاتی است. همچنین به تولید دستگاه‌ های پزشکی مانند کیسه‌ های خون، بخیه‌ های جراحی، دستگاه‌ های تنفسی، لنزهای تماسی، عینک‌ های ایمنی و سایر محصولات بهداشتی کمک می‌کند.

قیمت کلر کیلویی بر اساس نوع  و برند آن متفاوت است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت کلر کیلویی از سایت های فروش محصولات شیمیایی یا کارخانه های تولید کلر استعلام بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا