تصفیه آب

لیست قیمت کلر استخر

کلر استخر یک ماده شیمیایی است که میکروارگانیسم ها را با آسیب رساندن به غشای سلولی از بین می برد. هنگامی که غشای سلولی ضعیف می شود، کلر می تواند وارد سلول شود و تنفس سلولی و فعالیت DNA را مختل کند (دو فرآیندی که برای بقای سلول ضروری هستند).

کلر استخر را می توان در هر زمان/ نقطه ای در طول فرآیند تصفیه آب مورد استفاده قرار داد. در واقع  زمان خاصی وجود ندارد که  کلر باید اضافه شود. در لحظه کاربرد، کلر نگرانی ها را از آلودگی آب از بین می برد. استفاده از انواع کلر از جمله کلر هندی به همین ترتیب آلودگی ها را کاملا از بین می برد.

 

کلر زنی یکی از بهترین روش‌های ضدعفونی آب است که بیش از یک قرن مورد استفاده قرار میگیرد کلر زنی یک روش ضدعفونی شیمیایی آب است که در آن از انواع مختلف کلر برای ضدعفونی استفاده می‌شود.

عملکرد انواع کلر استخر

هر نوع کلری که در طول فرآیند تصفیه به آب اضافه شود منجر به تشکیل اسید هیپوکلروس (HOCl) و یون های هیپوکلریت (OCl-) می شود که ترکیبات اصلی ضدعفونی کننده آب هستند. از بین این دو، هیپوکلرو اسید موثرترین است. مقدار هر ترکیب موجود  در آب به سطح pH آب قبل از افزودن کلر بستگی دارد.

در سطوح pH پایین تر، هیپوکلرو اسید غالب خواهد بود. ترکیبی از اسید هیپوکلروس و یون های هیپوکلریت چیزی را تشکیل می دهد که «کلر آزاد» نامیده می شود. کلر آزاد پتانسیل اکسیداسیون بالایی دارد و ضدعفونی کننده موثرتری نسبت به سایر اشکال کلر مانند کلرامین ها است.

پتانسیل اکسیداسیون معیاری است که نشان می دهد چگونه یک ترکیب با ترکیب دیگر واکنش نشان می دهد. پتانسیل اکسیداسیون بالا به این معنی است که بسیاری از ترکیبات مختلف قادر به واکنش با ترکیب هستند. همچنین به این معنی است که این ترکیب به راحتی برای واکنش با دیگران در دسترس خواهد بود.

قیمت کلر استخر

انواع مختلف کلر استخر از جمله کلر هندی اکنون در دسترس است و شما می توانید بر اساس نیاز و نوع استخر خود هر یک را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. لیست قیمت کلر استخر را می توانید از شرکت های مواد شیمیایی استعلام کنید زیرا قیمت مواد شیمیایی بر اساس فاکتورهای مختلف متغیر است.

هدف اصلی کلرزنی ضدعفونی آب است، اما فواید بسیار دیگری نیز دارد. برخلاف برخی از روش‌های ضدعفونی دیگر مانند ازن زنی و اشعه ماوراء بنفش، کلرزنی می‌تواند باقیمانده‌ای برای کاهش احتمال رشد مجدد پاتوژن در مخازن ذخیره آب یا در سیستم توزیع آب فراهم کند.

بیشتر بخوانید:
پودر کلر 
قرص کلر 

آیا نگرانی های بهداشتی در مورد آب کلردار وجود دارد؟

کلر نه تنها برای میکروارگانیسم ها، بلکه برای انسان نیز می تواند سمی باشد. این ترکیب برای چشم ها، مجاری بینی و سیستم تنفسی تحریک کننده است. گاز کلر باید به دقت مورد استفاده قرار گیرد زیرا ممکن است اثرات حاد سلامتی داشته باشد و در غلظت های پایین 1000 ppm کشنده باشد. گاز کلر کم هزینه ترین شکل کلر برای تصفیه آب است که آن را بدون توجه به تهدید سلامتی به انتخابی جذاب تبدیل می کند.

مقدار بیش از اندازه کلر در آب آشامیدنی یا استخر ممکن است سبب به خطر افتادن سلامتی مصرف کنندکان شود. کلر آب آشامیدنی بر اساس استاندارد  0.5 تا 0.6 میلی گرم در لیتر می باشد.

در آب آشامیدنی، غلظت کلر معمولاً بسیار کم است و بنابراین نگران کننده نیست. نگرانی بیشتر به دلیل قرار گرفتن مزمن در معرض آب کلر دار است. این مسئله عمدتا به دلیل تری هالومتان ها و سایر محصولات جانبی ضد عفونی کننده است که محصولات جانبی کلرزنی هستند.

خرید قرص کلر استخر

هدف هر صاحب استخر این است که یک استخر شنای شفاف برای دوستان و خانواده داشته باشد. داشتن یک درک اولیه از شرایط آبی که آب سالم و شفاف است به شما کمک می کند بتوانید به سرعت مشکلات استخر خود را حل نمایید. انواع مختلفی قرص کلر وجود دارد که شما برحسب اندازه و وضعیت استخر خود می توانید هر یک را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

متعادل کردن سه ویژگی شیمیایی آب، آب استخر شما را در اکثر شرایط شفاف نگه می‌دارد. توصیه می کنم ابتدا بر تعادل این سه ویژگی مسلط شوید. این خواص عبارتند از قلیایی بودن، pH و سطح کلر. برای اندازه گیری دقیق این ویژگی ها با محاسبه صفر می توانید از نوارهای تست آب استفاده کنید.

متعادل کردن pH استخر مهم است زیرا ضدعفونی‌ کننده‌ها، معمولاً کلر، برای عملکرد مؤثر و مؤثر به pH متعادل متکی هستند. 7.4 pH ایده آل برای آب استخر است. در ابتدا لازم نیست PH را درک کنید. فقط از نوارهای تست آب استخر خود برای این مطالعه نیز استفاده کنید. مانند قلیاییت، pH استخر سالم می تواند از 7.2 تا 7.6 متغیر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا