تصفیه آب

مدیرعامل شرکت کلر پارس تبریز

شرکت کلر پارس تبریز یکی از شرکت های ایرانی تولید کننده مواد شیمیایی خصوصا کلر است. کلر به عنوان یک عامل تصفیه از اوایل دهه 1900 برای تصفیه آب و استخرهای شنا استفاده شده است. کلر ایرانی پارس را نیز می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید. مدیرعامل شرکت کلر پارس  تبریز در جهت تامین کلر مورد نیاز کشور گام برمی دارد. مدیرعامل شرکت کلر پارس تبریز  ابوالفضل باباپور است.

کلرزنی رایج ترین روش برای ضدعفونی آب منابع عمومی و استخرهای شنا است. کلر ممکن است به صورت گازی (Cl2) به آب اضافه شود که به سرعت به اسید هیپوکلرو (HOCl) هیدرولیز می شود، یا به صورت هیپوکلریت سدیم یا کلسیم (NaOCl یا Ca(OCl)2) مورد استفاده قرار می گیرد. هیپوکلریت برای گندزدایی، ممکن است با افزودن به اصطلاح عوامل مولد هیپوکلریت، مانند دی کلرو ایزوسیانورات به آب نیز تولید شود. در آب با pH بین 6.5-8.5 هم HOCl و هم یون هیپوکلریت (OCl-) وجود دارند بنابراین آب را به خوبی ضدعفونی می کنند.

کلر ایرانی پارس برای تمیز نگه داشتن استخرهای شنا از باکتری ها و سایر مواد مضر استفاده می شود تا آب برای شنا ایمن باشد. با این حال، کلر استخر بدون خطر نیست. مانند تمام مواد شیمیایی خانگی، برای جلوگیری از تعدادی از مشکلات ایمنی، لازم است که هنگام ذخیره و استفاده از کلر از روش های مناسب پیروی کنید.

کاربرد کلر پارس ایرانی

بسیاری از مصرف کنندگان فاقد دانش و درک لازم برای حفظ مواد شیمیایی استخر خود هستند. سردرگمی در اصطلاحاتی مانند کلر کل، کلر ترکیبی و کلر آزاد و در دسترس رایج است. از آنجایی که کلر نمی تواند به خودی خود در آب تثبیت شود، یک تثبیت کننده خشک (اسید سیانوریک) به آب اضافه می شود تا در برابر نور خورشید مقاوم شود. بسیاری از کاربران نهایی از سطوح صحیح تثبیت کننده استفاده نمی کنند که مصرف کلر را افزایش می دهد یا می تواند به سطح استخر آنها آسیب برساند.

همچنین نگرانی های فزاینده ای در مورد این ماده شیمیایی پرکاربرد و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن برای سلامت انسان ها وجود دارد. کلر، حتی در سطوح مناسب می تواند در برخی افراد باعث ایجاد بثورات و آلرژی شود. کلرامین ها (یکی دیگر از محصولات جانبی کلرزنی) باعث تحریک چشم، بینی و گلو می شوند. کسانی که از آسم و برونشیت رنج می برند در معرض خطر بیشتری هستند.

با وجود این معایب، کلر رایج ترین ضدعفونی کننده استخر در جهان امروزی و بسیار موثر است زیرا رشد جلبک ها و باکتری ها را مهار می کند، ذرات را اکسید می کند تا آب شفاف شود و آب را ضد عفونی می کند. کلر ایرانی پارس یکی از انواع کلر تولید داخل است که می توانید به منظور ضدعفونی آب از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کلر هندی

نکات نگهداری کلر ایرانی پارس

مطمئن شوید که کلر دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

اطمینان حاصل کنید که حیوانات خانگی نمی توانند به کلر ذخیره شده دسترسی پیدا کنند.

کلر ایرانی پارس را از سایر مواد قابل احتراق دور نگه دارید.

کلر را از ظرف اصلی آن برای نگهداری خارج نکنید.

دستورالعمل های ایمنی و پیشگیری از آتش سوزی مناسب را دنبال کنید.

توجه داشته باشید که این نکات در مورد تمام مواد شیمیایی خانگی صدق می کند.

توصیه های سازنده را برای ذخیره سازی ایمن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا