صنایع شیمیایی

مزایای استفاده از آب مقطر آکواریوم

آب مقطر دارای خلوص بالایی بوده و از این جهت برای استفاده در آکواریوم مناسب است. انواع آب مقطر درواقع آب خالص بدون املاح و هرگونه ناخالصی هستند. آب مقطر را می توان به روش تقطیر آب معمولی به دست آورد. آب مقطر آکواریوم محصولی فاقد هرگونه ناخالصی بوده و می تواند امنیت آبزیان آکواریوم را تضمین کند. استفاده از آب مقطر آکواریوم از ورود مواد شیمیایی مضر یا مواد معدنی به درون محفظه آکواریوم ممانعت می کند. برای بهبود وضعیت آکواریوم می توان از کاربرد آب مقطر به همراه آب شیرین بهره برد. آب مقطر آکواریومی نرم ترین آب برای آبزیان است. قیمت آب مقطر آکواریوم متفاوت بوده و به حجم بسته بندی شده و همین طور شرکت تولید کننده وابسته است. برای خرید آب مقطر آکواریومی با کیفیت مطلوب به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد آب مقطر آکواریوم و نحوه استفاده از آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

آب مقطر چیست

به آبی که ناخالصی های موجود در آن به روش تقطیر حذف شده باشد، آب مقطر گفته می شود. در روش تقطیر ابتدا آب جوشانده می شود. سپس بخار حاصل شده از آب جوشیده سرد گشته و در ظرفی جمع آوری می گردد. در نتیجه این فرآیند آب تصفیه شده و بدون ناخالصی تولید می گردد. البته توجه شود که تقطیر بسیاری از ناخالصی ها را از بین خواهد برد. اما ناخالصی هایی که نقطه جوش آن ها از آب کمتر است را حذف نخواهد کرد. بنابراین ممکن است در آب مقطر نیز ذرات نامطلوبی وجود داشته باشد.

کاربرد آب مقطر آکواریوم

استفاده و خرید آب مقطر برای آکواریوم می تواند موجب افزایش عمر ماهی های آکواریومی شده و از تلفات آن ها جلوگیری نماید. آب مقطر آکواریوم به دلیل درصد خلوص بالا و همین طور به علت تصفیه شدن گزینه مناسب و خوبی برای آکواریوم است. با افزودن مواد معدنی و نمک تجاری به آب مقطر آکواریوم می توان آبی مناسب برای سلامت آبزیان تهیه نمود. نحوه استفاده از آن به این صورت است که مخزن ماهی ها را با آن مقطر پر کرده تا آبزیان از آن تغذیه نمایند. در روند رشد و نمو آبزیان استفاده از آب مقطر آکواریوم نقش بسیار مهمی دارد.

معایب آب مقطر

آب مقطر آکواریوم فاقد بسیاری از مواد معدنی ضروری برای ماهی ها، گیاهان و بی مهرگان است. بنابراین این موجودات برای گذراندن برخی فرایندهای سلولی با کمبود مواجه می شوند. بنابراین به این آب باید موادی اضافه شود. استفاده از آب مقطر آکواریوم برای ماهی های آب شیرین و آب شور نیز مسئله ای قابل تامل است.

در آکواریوم ماهی های آب شیرین می توان از مخلوط آب مقطر و آب شیرین استفاده نمود. البته آب لوله کشی برای ماهی ها مناسب نبوده و بهتر است معدنی شود. برای ماهی های آب شور بعد از پر کردن مخزن ماهی توسط آب مقطر آکواریوم و آب شیرین در پایان به نمک مخصوص نیز نیاز است.

تفاوت آب مقطر آکواریوم با آب لوله کشی

چند تفاوت مهم بین آب مقطر آکواریوم و آب لوله کشی وجود دارد. مواد مغذی و مواد معدنی از اصلی ترین تفاوت های آن ها محسوب می شود. البته کیفیت آب لوله کشی بسته به محل زندگی تفاوت داشته و تحت تأثیر الگوهای آب و هوایی و ترکیب زمین شناسی قرار دارد. سطح pH و سختی آب نیز بر اساس ورودی ها و خروجی های روزانه می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین آب لوله کشی ویژگی های مناسبی برای زیستن و حتی زایش ماهی ها را نخواهد داشت.

قیمت آب مقطر آکواریوم

قیمت آب مقطر آکواریوم با توجه به حجم بسته بندی متفاوت است. هرچه حجم بسته بندی محصول بیشتر باشد، نرخ بیشتری هم در بازار خواهد داشت. برای خرید آب مقطر و انواع آن می توان به فروشگاه های حضوری و آنلاین مراجعه کرده و این محصول را تهیه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا