تصفیه آب

میزان استاندارد PH استخر شنا و اهمیت آن

حفظ تعادل شیمیایی مناسب در آب استخر شما نه تنها آب را تمیز نگه می‌دارد، بلکه به محافظت از بخاری، پمپ و سایر اجزای سیستم شما در برابر آسیب کمک می ‌کند. یکی از مهمترین مولفه ها این تعادل سطح pH است. میزان استاندارد PH استخر شنا برای حفظ سلامت و شفافیت آب بسیار مهم بوده و بر کل سیستم تاثیرگذار است.

اهمیت میزان استاندارد PH استخر شنا

سطح pH آب استخر معیاری برای سنجش اسیدیته آن است. pH در مقیاس 0 تا 14 ذکر شده است و زیر 7.0 نشان دهنده اسیدی بودن آب است. PH 8.0 به این معنی است که آب بازی یا قلیایی است. دقیقاً بین این دو نقطه سطح pH مناسب استخر است: 7.4 تا 7.8. دلایل اصلی اهمیت حفظ میزان استاندارد PH استخر شنا عبارتند از:

PH پایین باعث تحریک چشم و پوست می شود

آب اسیدی نه تنها چشم ها و مجرای بینی را آزار می دهد بلکه چربی های طبیعی بدن را از بین می برد و پوست را خشک و موها را شکننده می کند. جالب است (و متأسفانه) اگر PH بیش از حد بالا برود، همین مشکلات فیزیکی ممکن است ایجاد شود.

PH بالا در استخر، کلر را غیرفعال می کند

هرچه سطح pH شما به محدوده پایه یا قلیایی بیشتر شود، تأثیر کلر شما کمتر خواهد بود. در نتیجه، متوجه می ‌شوید که پول زیادی برای کلر خرج می ‌کنید و همچنان آبی دارید که شفاف و درخشان نیست. علاوه بر این با افزایش pH بسیاری از مواد معدنی از محلول خارج می شوند.

PH پایین در استخر می تواند منجر به خوردگی شود

آب اسیدی استخر می تواند همه چیز را از پمپ ها و سایر سیستم های مکانیکی گرفته تا نردبان ها، سرسره ها و پایه های تخته غواصی را خورده کند. آب با pH پایین حتی می‌تواند باعث خوردگی یا سفیدک گچ در استخرهای گنیت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا