تصفیه آب

میزان دمای مناسب آب استخر شنا و جکوزی

دمای مناسب آب استخر شنا و جکوزی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این دما به نوع ورزش شما در آب بستگی دارد مثلا اگر شنا یا ورزش شدید انجام می دهید دمای آب از وقتی که تفریحی شنا می کنید باید کمی پایین تر باشد. دمای مناسب آب استخر شنا و جکوزی به سن وضعیت افراد نیز بستگی دارد. دما یکی از مهمترین مواردی است که بعد از مواد شیمیایی استخر و جکوزی مانند قرص کلر باید مورد توجه قرار بگیرد. مثلا برای افراد سالمند آب سرد واقعا ناراحت کننده است به خصوص اگر به آرتریت و سایر بیماری های مفصلی مبتلا باشند. گرمای بیش از حد نیز می تواند منجر به عوارض جدی تری مانند گرمازدگی شود!

دمای مناسب آب استخر شنا

دمای مناسب برای سالمندان برای ایمن و راحت بودن حدود 30 و 31 درجه سانتیگراد است. این دما برای آن مفاصل آرتروز عالی است و هنوز آنقدر گرم نیست که باعث بروز مشکلات مهمی در رابطه با گرما شود.

از طرف دیگر، اگر قصد دارید از استخر برای ورزش استفاده کنید، باید دماهای توصیه شده را که قبلا ذکر شد روی حدود 26 تا 28 درجه تنظیم کنید. از آنجایی که بدن شما بعد از ورزش گرم می شود، دمای پایین تر از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد حتی بیشتر ورزش کنید.

دمای مناسب آب جکوزی

گرم کردن یک جکوزی تا دمای عملیاتی 38 درجه سانتیگراد (100 درجه فارنهایت) حدود 4 ساعت طول می کشد زیرا آب تا 5 درجه گرم شدن حدود یک ساعت طول می کشد. هنگام انتخاب درجه حرارت، باید اعضای خانواده و دوستانی را که ممکن است برای بازدید و گذراندن تعطیلات به منزل شما بیایند را در نظر بگیرید. این نه تنها به حفظ دمای ایمن و گرم کمک می کند، بلکه قبض برق شما را نیز افزایش نمی دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا