تصفیه آب

نحوه استفاده از پودر کلر در استخر

کلر محبوب ترین ماده شیمیایی است که به عنوان ضدعفونی کننده استخر برای تمیز نگه داشتن آب و جلوگیری از رشد آلاینده هایی مانند جلبک استفاده می شود. کلر بدون در نظر گرفتن شکل آن، ارزان، مؤثر و کاربرد آن آسان است و در سراسر جهان کاربرد گسترده ای دارد.

اثر پاک کننده کلر نتیجه فرآیندی به نام الکترولیز است. این ترکیب شیمیایی به سرعت دیواره سلولی میکروارگانیسم‌ های بیماریزا و جلبک ‌ها را از بین برده و سپس با اکسیده کردن آن‌ها را بطور کامل از بین می برد.

همانطور که کلر این فرآیند را کامل می کند، تجزیه می شود و تاثیر آن کمتر و کمتر می شود. به همین دلیل است که باید به طور منظم کلر را به استخر خود اضافه کنید. نحوه استفاده از پودر کلر در استخر با کلر مایع متفاوت است ولی هر دو نوع استخر شما را به خوبی ضد عفونی می کنند.

پودر کلر چیست؟

پودر کلر در سطل یا کیسه عرضه می شود و به سادگی روی یک استخر پراکنده می شود. از آنجایی که قوام و همچنین غلظت کمتری دارند (حدود 60 درصد کلر خالص در مقابل 90 درصد در قرص ها) راحت تر حل می شوند و نیازی به قرار دادن در کلر زن استخر ندارند. از آنجا که آنها سریع حل می شوند و بنابراین سریع تر از قرص ها با باکتری ها مبارزه می کنند، پودر کلر اغلب به عنوان شوک درمانی برای استخرها استفاده می شوند.

اینکه از کدام نوع کلر استفاده می کنید تا حد زیادی به نحوه استفاده و بودجه شما بستگی دارد. اگر استخر بزرگی دارید، کلر مایع ممکن است انتخاب خوبی باشد، اما هزینه های مربوط به آن، و کلر موجود در هر پوند می تواند به این معنی باشد که گرانول های کلر گزینه بهتری هستند. نحوه استفاده از پودر کلر در استخر روی بسته بندی آن نوشته شده است.

روش استفاده از پودر کلر در استخر

پس از افزودن پودر کلر به استخر سعی کنید سطح کلر آزاد 4.0 قسمت در میلیون (ppm) را در یک استخر نگه دارید. این سطح بالاتر از سطحی است که در یک استخر خصوصی بزرگ استفاده می شود اما به حذف مواد زاید کمک می کند ولی برای کنترل بار میکروبی و مواد آلی به سطح بالاتری از ضدعفونی کننده نیاز دارید.

ساده ترین راه برای آزمایش سطح ضدعفونی کننده، نوارهای تست DPD است که در هر فروشگاه لوازم استخر و بسیاری از فروشگاه های لوازم سخت افزاری و ساختمانی موجود است. یک نوار را در استخر فرو کنید و رنگ روی نوار را با نمودار رنگی ارائه شده با نوارها مقایسه کنید.

هنگام استفاده معمولاً باید پودر کلر ضدعفونی کننده را در یک سطل پلاستیکی حل کرد و با غلظت مؤثر مشخص مخلوط کرد و سپس به طور یکنواخت در استخر ریخت. در مواقعی که شناگران زیاد هستند پس از بسته شدن استخر، 2 تا 4 کیلوگرم به ازای هر 1000 متر مکعب برای اطمینان از ضد عفونی کردن کامل و جلوگیری از رشد جلبک برای شفاف و آبی ماندن آب استخر، استفاده می شود. درمان شوک نیز باید یک بار در هفته انجام شود.

علاوه بر این، می توان از پودر کلر برای ضد عفونی بیمارستان ها، هتل ها، رستوران ها، منازل و اماکن عمومی مختلف استفاده کرد. این ترکیب بر روی منسوجات و پارچه های رنگی اثر سفید کننده و محو کننده قوی دارد. نحوه استفاده از پودر کلر در استخر بر این اساس متفاوت است.

بیشتر بخوانید: قرص کلر

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از پودر کلر

انواع کلر را باید دور از دید کودکان نگهداری کنید و از مصرف خوراکی یا تماس با چشم ها خودداری کنید. اگر به اشتباه بلعیده شد، مقدار زیادی آب بنوشید و فورا به پزشک مراجعه کنید. در صورت تماس با چشم، بلافاصله چشم ها را با آب فراوان شستشو دهید. بخارهای حاصل از کلر را تنفس نکنید. کلر بخاراتی از خود خارج می کند که می تواند چشم و پوست را تحریک کند. پودر کلر باید در جای خشک و خنک و دور از نور نگهداری شود. از افزودن کلر در روزهای بادی خودداری کنید و در صورت تماس با پوست بلافاصله آن را بشویید.

لیست قیمت کلر استخر

پودر کلر یک ترکیب کلر پرمصرف است که در برابر باکتری ها، جلبک ها، لجن، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم های مضر و قابل اعتراض بسیار موثر است. از آنجایی که هیپوکلریت کلسیم به عنوان یک محلول قاتل بسیار کارآمد برای تقریباً همه باکتری ها، جلبک ها و سایر میکروارگانیسم های قابل استفاده است، به عنوان استانداردی برای آزمایش مقایسه سایر مواد شیمیایی ضدعفونی کننده استفاده می شود.

در حالی که پودر کلر در درجه اول برای کلرزنی آب استخر، آبگرم و آب گرم و برای تصفیه منابع آب و فاضلاب استفاده می شود، همچنین اغلب به عنوان یک عامل سفید کننده و ضدعفونی کننده در کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

پودر کلر را می توان برای کلرزنی مداوم یا به صورت دستی استفاده کرد. همچنین به طور گسترده ای به عنوان شوک درمانی برای از بین بردن آلودگی آلی در آب استخر استفاده می شود و در نتیجه شفافیت آب را بهبود می بخشد. محلول‌ های قوی هیپوکلریت کلسیم به عنوان ضدعفونی ‌کننده برای تمیز کردن کناره‌ ها و کف استخر، عرشه‌ ها، تخته ‌های غواصی، نردبان ‌ها، شناورها، کف اتاق‌ های کمد و دوش و نیمکت ‌ها، سینک‌ ها و توالت ‌ها عمل می‌ کنند. برای مشاهده لیست قیمت پودر کلر می توانید به صورت اینترنتی یا حضوری اقدام نمایید.

سخن پایانی

در پایان، هم کلر مایع و هم گرانول کلر کار خود را انجام می دهند و استخر شما را تمیز و شفاف نگه می دارند. هنگامی که تصمیم خود را گرفتید، مطمئن شوید که کلر را به دقت کنترل کرده و دستورالعمل های سازنده را دنبال می کنید تا آن را به درستی اضافه کنید و در حین انجام این کار ایمن بمانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا