بدون دسته بندی

نحوه خرید و قیمت اسانس کولا چیست؟

اسانس‌ها از جمله ترکیبات صنعتی پرمصرف در صنایع محسوب می‌شوند. کاربرد انواع اسانس در صناع غذایی و آرایشی بهداشتی و حتی دارویی صورت می پذیرد. اسانس Cola از مهم ترین و رایج ترین انواع اسانس در صنایع غذایی محسوب می شود. از خواص اسانس کولا در تولید نوشابه های گازدار بسیار استفاده می شود. اسانس کولا از دانه کولا استخراج شده و دارای طعم و عطر بی نظیری است. انواع اسانس کولا در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند. برای خرید اسانس کولا به مراکز معتبر فروش اسانس مراجعه نمایید. قیمت اسانس کولا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. کیفیت، اصالت و خارجی یا ایرانی بودن محصول از عوامل موثر بر قیمت آن هستند.

اسانس کولا

دانه های کولا از درختی به نام کولا به دست می‌آیند. این درخت ها بومی آفریقا هستند. دانه های کولا مصرف خوراکی داشته و حتی به شکل آجیل هم در برخی کشورها مورد استفاده قرار می گیرند. تهیه اسانس کولا به روش های مختلفی از دانه های کولا به دست آمده و در صنایع مختلف کاربرد دارند. از خواص اسانس به دست آمده می توان در صنایع مختلف بهره برد. تولید نوشابه های رژیمی یکی از کاربرد های این اسانس در صنایع غذایی محسوب می شود.

خواص اسانس کولا

اسانس‌های کولا حاوی کافئین، کولانین، تئوفیلین و تئوبرومین هستند. این ترکیبات موجب بهبود گردش خون شده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند. از دیگر مزایا مصرف این اسانس هضم و جذب غذا، کاهش فشار خون و کاهش وزن است. بعلاوه استفاده از این اسانس در بیماری های روده، آسم، یبوست، مشکلات دندان و پوست نیز کاربرد دارد.

کافئین بالای موجود در کولا موجب شده تا اثرات شادی بخش و ضد افسردگی داشته باشد. این خواص موجب شده تا از آن در تولید داروهای ضد افسردگی استفاده شود. البته باید توجه شود که مصرف زیاد این اسانس می‌تواند برای برخی از افراد به دلیل داشتن کافئین عوارض جانبی ایجاد نماید.

مزایا مصرف اسانس کولا

این اسانس دارای خواص و فواید مختلفی است که موجب استفاده های زیادی از آن شده است. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مزایا مصرف این اسانس می پردازیم. با ما همراه باشید.

  • معطر بوده و دارای رایحه‌ای قوی است.
  • دارای عطر بی نظیر کولاست
  • حالت فیزیکی مایع دارد.
  • سیستم ایمنی را تقویت می کند.
  • از بروز افسردگی ممانعت می‌کند.

کاربردهای اسانس کولا

خواص و فواید کولا موجب شده است تا اسانس آن نیز از کاربرد ویژه‌ای در صنایع برخوردار شود. اسانس کولا را می‌توان در صنایع غذایی مورد استفاده قرار داد. از این ترکیب در تولید انواع نوشیدنی، آب نبات، پاستیل و شکلات، نوشیدنی های گازدار و انرژی زا استفاده می شود. این اسانس علاوه بر طعم بی نظیر به مواد غذایی خواص و فوایدی هم می بخشد.

علاوه بر صنایع غذایی از این اسانس در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود. در ساخت کرم، لوسیون، شامپو، انواع خوشبو کننده و حتی تولید خمیر دندان نیز استفاده از اسانس های کولا به چشم می خورد. توجه شود که خواص کولا تنها در اسانس های اصلی و طبیعی آن مشاهده می شود. بنابراین در هنگام خرید این محصول دقت نمایید.

عوارض اسانس کولا

باوجود تمامی فواید ذکر شده از این ماده، استفاده از آن در برخی از افراد موجب بروز عوارضی خواهد شد. درواقع مصرف بیش از حد اسانس کولای موجود در نوشابه ها و محصولات حاوی این ماده غذایی ممکن است عوارضی همچون سردرد، تپش قلب، کم خونی، فقر آهن، سرگیجه، بی‌خوابی، افزایش فشار خون و وابستگی بروز نماید. مصرف اسانس کولا به خانم های باردار توصیه نمی شود. عوارضی که در بالا ذکر شد می‌تواند دلیل این توصیه باشد.

قیمت اسانس کولا

قیمت اسانس کولا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. کیفیت و اصالت محصول بر قیمت آن بسیار موثر است. بعلاوه خارجی یا ایرانی بودن محصول نیز بر قیمت نهایی آن تاثیر خواهد داشت. نرخ ارز از دیگر عوامل موثر بر قیمت است. البته این عامل بر قیمت محصولات خارجی تاثیر بیشتری خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت اسانس کولا به سایت های معتبر فروش اسانس مراجعه نمایید.

خرید اسانس کولا

خرید و فروش انواع اسانس در بازار صنعتی بسیار صورت می پذیرد. اسانس‌ها از ترکیبات پرمصرف در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی هستند. بنابراین از خرید و فروش گسترده ای در بازار برخوردارند. برای خرید اسانس‌های کولا ایرانی و خارجی می توان به فروشگاه ها و یا سایت های معتبر عرضه اسانس‌های طبیعی مراجعه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا