صنایع شیمیایی

هاردنر بتن چیست و چه کاربردی دارد؟

هاردنر بتن ماده‌ای است که از آن زمانی استفاده می‌شود که افزایش عمر کف‌پوش‌ها و دوام بالاترشان مدنظر باشد. بتن ها حاوی آهک یا کربنات کلسیم هستند که این ماده در مقاومت و دوام بتن تاثیر خاصی نخواهد داشت. با کاربرد هاردنر بتن می توان سطح را در برابر انواع آسیب ها مقاوم ساخت. هاردنر بتن از این ماده در برابر انواع مواد شیمیایی همچون روغن، گریس، انواع نمک و … محافظت می‌کند. از خواص هاردنر بتن این است که از فرسودگی، تاب خوردگی و ترک خوردگی سطوح ممانعت می کند. انواع هادنر بتن توسط شرکت های تولید کننده مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شوند. قیمت هاردنر بتن به نوع آن و شرکت تولید کننده اش وابسته است. برای خرید هاردنر بتن می توان به مراکز فروش حضوری یا آنلاین مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به بررسی کاربرد هاردنر بتن و نحوه استفاده و همین طور نحوه خرید و فروش آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

هاردنر بتن چیست

پس از اجرای سطوح کف بتنی می توان از سخت کننده یا هاردنر بتن استفاده نمود. کاربرد هاردنر بتن از خرابی و ترک های جدی احتمالی ممانعت خواهد نمود. استفاده از هاردنر بتن می توان سطح را در برابر انواعی از آسیب ها مقاوم سازد. هاردنر های بتن قادرند با فرآیند آب بندی و عمل آوری یکنواخت، سطوح بتنی را نگهداری و محافظت نمایند.

هاردنر بتن یک آب بند شفاف و دائمی است که در برابر آلاینده ها و مواد شیمیایی از بتن محافظت می کند. افزودن پودر هاردنر بتن به کف، موجب می‌شود تا سطح مورد نظر در برابر پوشش های مختلف کف آماده گردد.

مزایا سخت کننده بتن

  • مقاومت بتن در برابر سایش را افزایش می دهد.
  • موجب افزایش مقاومت بتن در برابر مواد شیمیایی می شود.
  • مقاومت فشاری سطح بتن را افزایش می دهد.
  • دارای خواص خود ترمیمی است.
  • منعکس کننده نور بوده و به سطح زیبایی می بخشد.
  • اثر چرخ خودروها بر روی آن نخواهد ماند.
  • سطحی غیر لغزشی به وجود می‌آورد.
  • قیمت پایینی دارد.

انواع هاردنر بتن

  • سخت کننده های مایع
  • سخت کننده های پودری

مایع هاردنر بتن

این محصول مایعی شفاف از سیلیکات است که بر پایه آب ساخته شده است. این محصول برای استفاده آماده است و برای استحکام بخشیدن به سطح و ضد گرد و غبار کردن آن با مواد واکنش‌پذیر شیمیایی فرموله شده است. هاردنر یا سخت کننده کف مایع ماده ای شیمیایی است که به طور یکنواختی در سطح  پخش می گردد. این مایع به لایه های سطح بتن نفوذ کرده و حفره های متخلخل بتن را پر می کند.

سخت کننده مایع به سطح بتن نفوذ کرده و در یک پیوند کریستالی با ترکیبات بی اثر و ذرات ماسه عمل می کند. با انجام این فرآیند چگالی سطحی و مقاومت سایشی سطح بتن تا حد زیادی افزایش می یابد. زیرا این مواد سست و ضعیف به یکدیگر توسط هاردنر چسبیده می شوند.

سخت‌کننده‌های مایع روی بتن صیقلی و غیر صیقلی استفاده می‌ شوند. از مزایا مصرف هلردنر بتی کاهش گرد و غبار بوده و بعلاوه سطح را در برابر نفوذ هر نوع مایعی مقاوم می سازد.

هاردنر بتن خشک

سخت‌ کننده‌های کف سنگدانه‌های پودری اغلب برای بهبود مقاومت در برابر سایش و رنگ‌آمیزی سطح بتن روی سطحی که به تازگی بتن ریزی شده اجرا می‌شوند. سخت کننده ها مقاومت در برابر سایش و کاهش نفوذپذیری سطح را بهبود بخشیده و جذب گرد و غبار و مایعات را کاهش خواهند داد.

کاربرد های مهم هاردنر بتن

امکان ساییدگی سطح بتن در اثر مواد شیمیایی یا رفت و آمد ماشین آلات و یا تردد انسان وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل  از پودر سخت کننده بتن می توان بهره گرفت.

استفاده جهت کاهش خطرات ناشی از آهک در سطح بتن و کاهش ترک خوردگی بتن از مصارف انواع هاردنر بتن محسوب می شود.

سخت کننده می ‌تواند از به وجود آمدن شیرابه اضافی در سطح بتن ممانعت کند. در نتیجه جهت افزایش مقاومت بتن می توان از این ماده استفاده نمود.

استفاده از هاردنر بتن در زیرسازی کفپوش های اپوکسی و پلی اورتان بسیار توصیه می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت هاردنر بتن

قیمت هاردنر در بازار متفاوت بوده و تحت تاثیر عواملی همچون نوع، برند تجاری، نرخ ارز، وزن بسته بندی و… قرار دارد. برای اطلاع از قیمت این محصول به شرکت های عرضه کننده مراجعه نمایید.

خرید هاردنر بتن

فروش و خرید هاردنر در بازار صنعتی بسیار صورت می پذیرد. درواقع این محصول نقش مهمی در استحکام پوشش های بتنی دارد و از این جهت بسیار خرید و فروش می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا