غذایی و دارویی

همه چیز در رابطه با قیمت پودر کاکائو  

درخت کاکائو (Theobroma cacao) در جنگل های گرم و مرطوب نزدیک خط استوا رشد می کند. این درخت غلاف های بزرگ قرمز تیره یا زردی دارد که هر کدام حاوی 50 دانه است که با گوشتی نرم و خوراکی پوشانده شده است. دانه ها که دانه های کاکائو نیز نامیده می شوند، تخمیر و سپس خشک می شوند. در طی این فرآیند طعم اسیدی خود را از دست می دهند و رایحه شکلاتی آشنا در آن ایجاد می شود.

برای بدست آوردن کره کاکائو و پودر کاکائو، دانه های آماده شده را تمیز، خشک و تفت داده و سپس به صورت خمیر غلیظ و مایع شکلاتی آسیاب می کنند. این ماده را می توان برای شکلات سازی استفاده کرد یا برای جدا کردن پودر کاکائو از کره تحت فشار زیاد قرار داد. قیمت پودر کاکائو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

فواید سلامتی پودر کاکائو

پودر کاکائو سرشار از فلاونوئیدها است که اجزای آنتی اکسیدانی هستند که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. آنها توسط گیاهان برای جلوگیری از تجزیه زودرس سلولی ناشی از قرار گرفتن در معرض عوامل جوی مانند آلودگی، گرما و نور خورشید ساخته می شوند. در زیر به برخی از فواید این پودر مفید خواهیم پرداخت.

بهبود خلق و خو

پودر کاکائو رایحه ای غنی دارد که برای ذهن مفید است. این ترکیب حاوی بیش از 300 ترکیب مختلف است و اعتقاد بر این است که بسیاری از آنها تولید اندورفین و سروتونین را در بدن افزایش می دهند.

چاقی کمتر

مطالعات اخیر پتانسیل کاکائو را در پیشگیری از چاقی در بدن نشان داده است. مصرف روزانه کاکائو متابولیسم لیپیدها را برای کاهش سنتز اسیدهای چرب هماهنگ می کند. علاوه بر کاهش چاقی مصرف کافی آن باعث افزایش ترموژنز (مکانیسم تولید گرما در کبد و بافت‌ های چربی سفید) می ‌شود.

سلامت قلبی عروق

مطالعات مختلف فواید کاکائو را در تقویت سلامت قلب و عروق نشان داده است. این ترکیب حاوی اپی کاتچین، کاتچین و پروسیانیدین با خواص آنتی اکسیدانی است که سلامت سلول ها را تضمین می کند و همچنین قلب را تقویت می کند. علاوه بر این، پودر کاکائو همچنین از لخته شدن خون جلوگیری می کند که رگ های خونی را مسدود می کند و منجر به نارسایی شدید قلبی می شود.

تقویت خلق و خو

مصرف کاکائو به کاهش سطح استرس کمک می کند. دارای اثر ضد افسردگی است که برخی از فرآیندهای فیزیولوژیکی را تسهیل می کند. پودر کاکائو دارای فلاونول هایی است که فعالیت های شناختی را تقویت کرده و خلق و خو و را بهبود می بخشد. پودر کاکائو همچنین حاوی فنیل اتیل آمین است که باعث افزایش احساس رضایت و افزایش قوای جنسی می شود.

درمان یبوست

افراد مبتلا به یبوست مزمن ممکن است مصرف محصولات مبتنی بر کاکائو را مفید بدانند. پودر کاکائو دارای اثرات درمانی است که به درمان عوارض مربوط به گوارش و بیماری های مربوط به روده کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد پودر کاکائو غنی از فیبر به بهبود بیماری های روده بزرگ، رکتوم و روده کمک می کند. کاکائو ماده ای است که عملکرد روده و همچنین حرکت آن را تقویت می کند و با نرم کردن قوام مدفوع، ناراحتی های گوارشی را تسکین می دهد.

پیشگیری از سرطان

پودر کاکائو به مهار رشد سلول های سرطانی کمک می کند و همچنین به رشد سلول های سالم کمک می کند. این ترکیب با دارا بودن پروسیانیدین ها و فلاونول ها خواص ضد تکثیری برای التیام سرطان از خود نشان می دهد.

سلامت پوست

کاکائو یک ماده طبیعی است که برای حفظ سلامت پوست مفید است. یافته ها نشان داده است که فلاونول موجود در کاکائو خطرناک اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد و همچنین باعث کاهش پوسته پوسته شدن و زبری پوست می شود. علاوه بر این، محصولات مبتنی بر کاکائو باعث کاهش حساسیت های پوستی می شوند. برای آگاهی از قیمت پودر کاکائو می توانید از به فروشگاه ها مراجعه کنید.

روش مصرف پودر کاکائو

  • آن را با جایگزین های شیر مانند شیر بادام یا شیر نارگیل ترکیب کنید و آن را گرم بنوشید.
  • کاکائو برای دسرها و نوشیدنی های یخ زده بکار می رود.
  • کاکائو غیر آلکالیزه نیز برای دستور پخت غذاهای پخته شده استفاده می شود.
  • برای طعم دادن به بستنی، بیسکویت، کیک و نوشیدنی های لبنی استفاده می شود.
  • از آن برای ایجاد طعم در ساخت پوشش‌های دسرهای منجمد یا شیرینی‌پزها استفاده می‌شود.

برای خرید و آگاهی از قیمت پودر کاکائو می توانید به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرده و انواع آن را به صورت آنلاین سفارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا