غذایی و دارویی

پودر نارگیل قیمت

پودر نارگیل از گوشت نارگیل خشک شده و گاهی اوقات از تبخیر شیر نارگیل تازه استخراج می شود. این یک پودر سالم و طبیعی بسیار محبوب است. پودرنارگیل سفید رنگ و با بوی شیرین و لذیذ است. از نظر کاربرد خاص، عمدتاً برای تهیه دسرها و نوشیدنی های مختلف استفاده می شود.

پودرنارگیل پودری نرم و بسیار ریز مانند آرد است. برای استفاده، آن را در آب بازسازی می کنند و در غذاهای آسیایی کاربرد بسیاری دارد. پودر نارگیل قیمت متفاوتی در بازار دارد و شما می توانید انواع خشک و چرب آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

ارزش غذایی پودر نارگیل

گوشت نارگیل، روغن نارگیل و شیر نارگیل سرشار از مواد مغذی هستند. مطالعات نشان داده است که گوشت نارگیل حاوی پروتئین و کربوهیدرات است، در حالی که روغن نارگیل حاوی قند، ویتامین B1، ویتامین B2 و ویتامین C است.

آب نارگیل نیز حاوی ترکیبات مغذی بسیاری از جمله عناصر کمیاب و مواد معدنی، گلوکز، ساکارز، پروتئین، چربی و ویتامین B است. بنابراین پودرنارگیل تهیه شده از آنها نیز سرشار از مواد مغذی مختلف است. با احتساب 18 نوع آمینو اسید مورد نیاز بدن انسان، محتوای پروتئینی آن نیز بسیار غنی است.

می توان گفت که پودرنارگیل بالاترین میزان اسید آمینه در جهان را دارا است. در واقع، آنها مواد مغذی ضروری برای بدن انسان هستند. آنها نقش مهمی در رشد و نمو کودکان دارند و برای بهبود وضعیت سالمندان و ارتقای متابولیسم انسان مفید هستند. علاوه بر این، پودرنارگیل سرشار از ویتامین ها و کلسیم و سایر مواد مغذی سالم است. منیزیم فراوان نارگیل سیستم گردش خون افراد مسن را بهبود می بخشد. مصرف منظم آن می تواند انواع مختلفی از مواد مغذی را برای بدن انسان فراهم کند و به عنوان یک نوشیدنی روزانه بسیار عالی است. پودر نارگیل قیمت های متفاوتی دارد و با کیفیت های مختلف در بازار عرضه می شود.

نقش پودر نارگیل در سلامتی

از مطالب بالا می توان دریافت که پودرنارگیل ارزش غذایی بالایی دارد و غذای مناسبی برای تمام سنین است. در ادامه به فواید پودر نارگیل و برخی از عملکردهای آن اشاره خواهیم کرد.

می تواند از آنفولانزا جلوگیری کند

پودرنارگیل حاوی عناصر کمیاب ضروری مانند آهن، روی، مس و منگنز و عناصر اصلی مانند کلسیم، فسفر و منیزیم است. آهن یک ماده خون ساز است و مس و ویتامین سی بهترین ترکیبی هستند که معمولاً برای پیشگیری از آنفولانزا استفاده می شود.

پودر نارگیل می تواند ایمنی بدن انسان را تقویت کند

پودرنارگیل سرشار از مواد مغذی مختلف است. اگر بتوانیم به طور منظم آن را در رژیم غذایی خودمان بگنجانیم ، می‌توانیم نیازهای غذایی را متعادل کنیم، مصرف مواد مغذی را افزایش دهیم و ایمنی را تقویت کنیم.

می تواند از بیماری قلبی و آرتریت جلوگیری کند

حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند و متابولیسم و گردش خون را بهبود ببخشد. علاوه بر این، عناصر کمیاب و مواد معدنی موجود در آن نیز در پیشگیری از آرتروز و بیماری های قلبی نقش دارند.

پودر نارگیل اثر زیبایی دارد

از آنجایی که این ماده سرشار از ویتامین E است خانم ها می توانند پودرنارگیل بیشتری مصرف کنند تا شادابی خود را حفظ کنند. روی موجود در پودر نارگیل نیز می تواند رشد فیزیکی دختران را تقویت کند. همچنین حاوی مواد مغذی دیگری است که می تواند تیرگی پوست ناشی از گردش خون ضعیف را تغییر دهد، پوست را سفید کند، باعث بازسازی کلاژن و فیبرهای الاستیک شود و پوست را صاف کند.

پودر نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است

فراموش نکنید که پوست شما نیز به غذا نیاز دارد. پودرنارگیل یک مرطوب کننده طبیعی عالی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پودر را با مرطوب کننده معمولی خود مخلوط کنید.

روش استفاده از پودر نارگیل

  • این پودر را می توان در دستور العمل های شور و شیرین استفاده کرد.
  • هنگام پخت، پودر نارگیل را با سایر آردها یا تخم مرغ ها ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  • همچنین برای غلیظ کردن سوپ ها، خورش ها یا پوشش دادن مواد به جای آرد سوخاری استفاده می شود.
  • از آن برای تهیه نان کدو تنبل نارگیلی، کوکی های شکلاتی، پیتزا و پنکیک استفاده می شود.
  • از آن برای پخت نان، کلوچه و کیک استفاده می شود.
  • از پودر نارگیل برای تهیه پنکیک سیب زمینی نیز استفاده می شود.

پودر نارگیل قیمت متفاوتی بر اساس کیفیت دارد و می توانید به راحتی آن را خریداری کرده و مورد مصرف قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا