آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیایی

کاربرد بتائین در شامپو چه خواصی دارد؟

بتائین یک سورفکتانت آمفوتری است که از آن در تولید شوینده هایی مانند شامپو استفاده می شود. از خواص بتائین در شامپو بسیار استفاده می شود. از مزایا بتائین در شامپو نرم کنندگی مو و خنثی سازی بار ها سورفکتانت های آنیونی است. انواع بتائین در شامپو کاربرد داشته و خواص مطلوبی در محصولات پوست و مو ایجاد می کنند. از خواص بتائین در شامپو سازگاری با سورفکتانت های دیگر است. این ویژگی استفاده آن را آسان می کند. کاربرد بتائین در شامپو موجب ایجاد کف پایدار و نرم در محصول خواهد شد. قیمت بتائین در شامپو با توجه به برند تجاری و کیفیت محصول متفاوت است. برای خرید بتائین در شامپو می توان به سایت های فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به بررسی بتائین در شامپو و خواص و مزایا آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرد بتائین در شامپو

کوکامیدو پروپیل بتائین در شامپو و محصولات مراقبت شخصی کاربرد دارد. از این محصول به عنوان یک سورفکتانت با کیفیتی مطلوب در پاک کننده های خانگی نیز استفاده می‌شود.

محصولات مراقبت از مو همانند انواع شامپو و نرم کننده نیز حاوی این ماده هستند. استفاده از بتائین در شامپو موجب تخلیه بار استاتیک از روی موها شده و این موجب سلامت بیشتر مو می‌شود. از مزایا بتائین در شامپو این است که از وز شدن و پراکندگی موی سر در هوا ممانعت کرده و موهایی خوش حالت و زیبا به ارمغان می‌آورد.

ساختار بتائین در شامپو

بتائین ها از ترکیبات سورفکتانت محسوب می‌شوند. درواقع بتائین یک فعال کننده سطح آمفوتری است. آموفتر ها از ملایم‌ترین سورفکتانت ها محسوب می‌شوند. این ترکیبات نسبت به پی اچ حساس بوده، به طوریکه در pH های بالا، سر قطبی آن‌ها بار الکتریکی منفی می‌یابد. در pH های پایین نیز سر قطبی دارای بار الکتریکی مثبت خواهد بود. سورفکتانت ها از مهم‌ترین ترکیبات اولیه استفاده شده در صنایع آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شوند. استفاده از بتائین در شامپو نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

سورفکتانت ها ترکیباتی آلی هستند و از گروه های هیدروفیل (آبدوست) و هیدروفوب (آب گریز) تشکیل شده‌اند. این دسته از ترکیبات موجب کشش سطحی آب می‌شوند و این به فرآیند تمیزی کمک می‌کند.

مزایا بتائین در شامپو

  • این ماده قابلیت اختلاط با سایر سورفکتانت ها را داراست.
  • دارای خاصیت شویندگی بالایی است.
  • برای کاهش کشش سطحی موثر است.
  • ویسکوزیته را افزایش می دهد.
  • تقویت کننده کف بوده و کفی غلیظ و مقاوم ایجاد می‌کند.
  • درصد آمید و آمین پایینی دارد.
  • در طیف وسیعی از pH های مختلف قابل استفاده است.
  • ضد الکتریسیته ساکن است.
  • دارای خواص نرم کنندگی مو است.
  • آنتی استاتیک است.

نحوه نگهداری بتائین در شامپو

انبارش این ماده مهم بوده و برای حفظ خواص باید در مکان های خشک و تمیز و ظروف کاملا در بسته نگهداری گردد.

دمای انبار این ماده بین ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. با رعایت شرایط نگهداری، انبارش این ماده به مدت یک سال امکان پذیر است.

از تماس این ماده با پوست و چشم جلوگیری و درصورت برخورد با آب فراوان شسته شود. در صورت نیاز باید به پزشک مراجعه شود.

قیمت بتائین در شامپو

قیمت این ماده تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. این ماده به صورت طبیعی در چغندر وجود داشته و قابل استخراج است. همچنین بتائین را می توان از واکنش بی کربنات سدیم با ترکیبات دیگر نیز تهیه نمود. با توجه به منبع تولید، قیمت بتائین در بازار می تواند متفاوت باشد. ازطرفی قیمت این محصول تحت تاثیر نرخ ارز و برند تجاری نیز وابسته است.

خرید و فروش بتائین در شامپو

کاربرد گسترده کوکامیدو پروپیل بتائین در صنعت موجب خرید و فروش آن در بازار صنعتی شده است. برای خرید بتائین می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا