تصفیه آب

کلرزن نمکی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

کلرزن نمکی یکی از دستگاه های موجود برای ضدعفونی آب است. این دستگاه با استفاده از نمک، کلر تولید کرده و آب را بطور موثری تمیز می کند. با استفاده از این وسیله نیاز به استفاده از قرص کلر و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز جهت نگهداری از استخر شنا کاهش می یابد.

علاوه بر این با کاهش میزان کلر و مواد شیمیایی موجود در آب، ایمنی استخر شنا افزایش می یابد. با استفاده از کلرزن نمکی آبی تمیز و نرم خواهید داشت که هیچ ضرری برای پوست و چشم شناگران ندارد.

کلریناتورهای آب شور در صورت استفاده نیاز به کلر و شوک را از بین برده و به طور خودکار با هزینه ای کمتر از هزینه های تعمیر و نگهداری سنتی استخر، آب استخر شنا را شفاف نگه می دارند. با استفاده از کلرزن نمکی بدون تجربه اثرات مواد شیمیایی خشن یک استخر بدون دردسر و یک تجربه شنای عالی خواهید داشت.

نحوه عملکرد کلرزن نمکی

برای استفاده از این کلریناتورها باید مقدار کمی  نمک را به اندازه ‌ای که آب مزه شوری ندهد، به استخر اضافه کنید. این کلرزن‌ ها  با استفاده از چند الکترود آب حاوی نمک را تجزیه و ترکیبات کلر آزاد می کنند. در واقع آنها نمک را به هیپوکلرید سدیم تبدیل می ‌کنند بنابراین آب استخر به تدریج ضد عفونی می شود.

مزایای استفاده از کلرزن نمکی

کاهش هزینه های نگهداری استخر اولین و مهمترین مزیت استفاده از کلریناتورهای آب شور است. علاوه بر این راه اندازی کلریناتور نمکی بسیار ساده تر از انواع دیگر کلریناتورهای موجود است. نمک استفاده شده در استخر آب شور مانند سایر مواد شیمیایی از بین نمی رود بنابراین شما بطور مداوم می توانید برای ضدعفونی آب استخر کلر تولید کنید و نیازی به خرید قرص کلر و دیگر اشکال کلر ندارید.

استفاده از کلریناتور نمکی باعث حذف بوی نامطبوع کلر استخر می شود و آب را نرم و ابریشمی می کند. همچنین تحریک پوست و چشم را کاهش می دهد. نگهداری از این وسیله نیز بسیار ساده است و بطور کلی باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از کلریناتورهای نمکی حذف ترکیباتی مانند کرم ضد آفتاب، لوسیون و حتی روغن ‌های بدن از استخر آب است. این ترکیبات توسط جریان الکتریکی تولید شده در دستگاه تجزیه شده و باعث افزایش شفافیت آب استخر می شود.

کلریناتور نمکی وقتی در حال کار کردن است هر گونه آلودگی موجود در آب استخر که معمولا کلرامین تشکیل می ‌دهند را از بین می برد. کلرامین ها ترکیباتی هستند که باعث تحریک پوست یا بوی عجیب در استخرهای ضد عفونی شده با مواد شیمیایی سنتی می ‌شوند. استفاده از کلرزن نمکی به سلامت شناگران کمک کرده و باعث پاکی و شفافیت آب استخر می شود.

ملاحظات استفاده از دستگاه کلرزن نمکی در استخر شنا

در صورت استفاده از کلریناتور نمکی در استخر روباز می توانید از اسید سیانوریک برای حفظ سطح کلر استفاده کنید. استفاده از این دستگاه با تولید مداوم کلر PH آب استخر را افزایش می دهد بنابراین برای حفظ ایمنی آب استخر ارزیابی دقیق PH آب را فراموش نکنید.

در صورت کاهش سطح نمک از ppm ۳۰۰۰   مجددا به استخر نمک اضافه کنید. هنگام افزودن نمک به آب حتماً دستگاه کلریناتور نمکی را خاموش کنید تا نمک کاملا در آب استخر حل شود. بهتر است نمک را به بخش کم عمق استخر اضافه کنید.

معایب کلرزن نمکی

نمک می تواند برخی از استخرها را بسته به پوشش بدنه دچار خوردگی کند بنابراین فرسایش را تسریع می کند. استفاده از نمک های بی کیفیت باعث ایجاد لک هایی در سطح استخر خواهد شد. بنابراین استفاده از نمک با خلوص 95 درصد می تواند عمر تجهیزات و دستگاه‌ ها را افزایش دهد.

قیمت کلرزن نمکی

کلرزن نمکی یک دستگاه فوق العاده مفید و کلرساز  برای ضدعفونی استخر شنا است. این دستگاه نمک طعام را به را به اسید هیپوکلریک (HClO)  و هیپوکلریت سدیم (NaClO) تبدیل می کند که با قدرت اکسیدکنندگی بالا می توانند آب استخر را به خوبی ضدعفونی کنند. این دستگاه با کاهش تولید کلرامین به کاهش بوی بد استخر کمک کرده و سوزش پوست و شکم را به حداقل می رساند.

یک استخر آب شور از کلر برای ضدعفونی کردن آب استفاده می کند اما مقدار آن بسیار کمتر است. یک مولد کلر آن را از کلرید طبیعی موجود در نمک استخر ایجاد می کند. در مقایسه استخرهای آب شور با کلر، داشتن مواد شیمیایی خشن کمتر یک مزیت است. آب را برای بدن و بینی ملایم تر می کند. همچنین نیازی به فضای ذخیره سازی مواد شیمیایی زیادی نخواهید داشت.

نگهداری استخر آب شور نیز آسان است زیرا ژنراتور در پس ‌زمینه کار می ‌کند. شما فقط باید کارهایی مانند افزودن چند ماده شیمیایی متعادل کننده را هر از گاهی انجام دهید. قیمت کلرزن نمکی بسته نوع دستگاه و برند آن متفاوت است. شما می توانید انواع مختلف این دستگاه را بر اساس نیاز خود به راحتی به صورت اینترنتی یا حضوری خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا