تصفیه آب

قرص کلر استخر چیست و چه مزایایی دارد؟

قرص کلر به خوبی از استخر شنای سرپوشیده و روباز شما در برابر باکتری ها، جلبک ها و سایر موجودات محافظت می کند تا بتوانید از آب تمیز و شفاف لذت ببرید. هنگامی که به دنبال قرص کلر مناسب برای استخر خود هستید، متوجه خواهید شد که بین قرص‏‌های کلر چند تفاوت وجود دارد. بزرگترین تفاوت این است که آنها یا قرص های کلردار تثبیت شده یا غیر تثبیت شده هستند.

در این مقاله و مقالات مشابه دیگر قصد داریم به سوالات متداول شما در زمینه های زیر جواب دهیم :

انواع قرص کلر – قیمت قرص کلر – قرص کلر چیست – خرید قرص کلر – قرص کلر کات کبود دار  – قرص کلر آمریکایی – قرص کلر کوچک – قرص کلر از کجا تهیه کنیم – غوارض کلر استخر – میزان کلر استخر – واردکننده قرص کلر و قرص کلر ایرانی(قرص کلر قلابی) و  …

قرص‌های تثبیت شده حاوی اسید سیانوریک (CYA) هستند که از کلر در برابر نور خورشید محافظت می کند، اما اگر سطح تثبیت کننده بیش از حد بالا برود می تواند مشکل ساز شود. اگر از قرص‌های تثبیت شده استفاده می کنید، سطح تثبیت کننده را زیر نظر بگیرید و آن را زیر 50 قسمت در میلیون نگه دارید تا از تثبیت بیش از حد جلوگیری کنید.

قرص‌های تثبیت نشده را می توان با افزودن تثبیت کننده استخر به طور جداگانه در برابر نور خورشید محافظت کرد. در حالی که یک مرحله به روال مراقبت از استخر شما اضافه می کند، افزودن تثبیت کننده به طور جداگانه به شما امکان می دهد استخر بیش از حد تثبیت نشود. هر دو قرص کلر تثبیت شده و ناپایدار در استخرهای روباز و رو بسته به یک اندازه موثر هستند.

قرص کلر استخر چیست و چه مزایایی دارد؟
قرص کلر استخر چیست و چه مزایایی دارد؟

بهترین قرص کلر برای استخر شنا چیست؟

قرص های تثبیت شده برای عمر طولانی تر کلر

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از قرص‌های کلر تثبیت شده یا قرص‌های کلر ناپایدار استفاده کنید. آزمایش آب استخر برای درک سطح تثبیت کننده فعلی می تواند به شما در این تصمیم کمک کند.

محافظ از جلبک داخلی و شفاف کننده

به دنبال قرص های کلر چند منظوره باشید که حاوی محافظ داخلی جلبک و شفاف کننده هستند. این قرص ها به شما کمک می کند استخری تمیز و شفاف را در طول فصل حفظ کنید.

قرص های کلر دیر انحلال

برای صرفه جویی در هزینه ها به دنبال یک قرص کلر با انحلال آهسته باشید تا منبع ثابتی از کلر آزاد را فراهم کند. احتمالاً باید کمتر کلر اضافه کنید که یک مزیت واقعی برای مراقبت آسان و راحت استخر است.

مناسب برای حجم استخر شما

شما می خواهید مطمئن شوید که یک قرص کلر با اندازه مناسب برای استخر خود دریافت می کنید. بسته را برای توصیه های دوز بررسی کنید. بسیاری از قرص های کلر 3 اینچی 10000 گالن را تا یک هفته کامل درمان می کنند، در حالی که قرص های 1 اینچی اثرگذاری کمتری دارند.

قرص‌های کلر را مستقیماً به استخر اضافه نکنید. قرص کلر برای استفاده در فیدر استخر، شناور و کفگیر طراحی شده است. اگر آنها به طور مستقیم روی استخر شنا اعمال شوند، می توانند سطوح استخر مانند آستر استخر و غیره را از بین ببرند.

قرص کلر ایرانی (تقلبی)

بیشتر محل فروش این قرص کلر تقلبی در فروشگاه های اینترنتی مثل دیحی کالا و ترب و با سلام است که مصرف کننده با فروشنده ارتباط ندارد در واقع این توع قرص کلر تقلبی ( قرص کلر ایرانی ) از پودر کلر با کیفیت پایین تهیه می شود و به عنوان قرص کلر ایرانی یا حتی قرص کلر کره ای و ژاپنی و قرص کلر ترک و امثالهم فروخته میشود صاحبان استخر به دلیل اینکه این قرص قیمت پایین تری دارد از آن در استخرها استفاده می کنند.

قرص کلر تقلبی در آب استخر مانند یک خمیر نرم می شود و آب استخر کدر و ابری میشود و کل آب استخر را گند میزند در حالیکه قرص های استخر اصل در حالت عادی چندین روز ( 2هفته ) زمان نیاز دارند که کاملا” و به آهستگی در آب استخر حل شوند. قرص کلر ایرانی (تقلبی) نه تنها عملکرد خاصی ندارند و ضد عفونی کنندگی آنچنانی ندارند  بلکه باعث ایجاد مشکلات پوستی می شوند. برای تهیه قرص استخر غیرتقلبی بهتر است این قرص ها را از مراکز معتبر خریداری کنیم.

آیا کلر مایع بهتر از قرص کلر است؟

کلر مایع همان آب ژاول یا وایتکس است که شاید ارزان و مقرون به صرفه تر برای افزودن به استخر باشد، اما برای ضد عفونی استخر نمی باشد و چند سالی است فروشندگان بخاطر سود زیاد و فروش زیاد آنرا به خریداران بدون اصلاع پیشنهاد میدهند .

بهترین کلر برای استفاده در استخر چیست؟

محصولات سدیم تری کلرو ایزو سیانورک اسید (SDIC) یا پودر کلر 90% و 100% و هیپوکلریت کلسیم 65% و 70% هر دو برای پاکسازی استخرها فوق العاده هستند. شما می توانید انواع قرص کلر (TCCA) را نیز به راحتی تهیه کرده و برای ضدعفونی آب استخر مورد استفاده قرار دهید.

در نهایت، مهم نیست که چه فرمی از کلر را انتخاب کرده اید چون همگی نقش ضد عفونی کنندگی دارند البته شفافیت آب در کلر های با کیفیت 90% و 100% متفاوت تر هست ترجیح شما صرفاً به نیازهای استخر و میزان بودجه شما بستگی دارد.

اگر متوجه شدید که میزان کلر موجود در استخر شما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش خورشید روزانه بالا و پایین می روند، قرص کلر ممکن است بهترین انتخاب باشند، زیرا این مواد واکنش پذیرتر و مقاوم تر در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید هستند.

از سوی دیگر، اگر استخر شما با نگهداری صحیح نسبتاً پایدار باشد، قرص‌های کلر اغلب بهترین انتخاب هستند، زیرا حل شدن به آهستگی و مدیریت طولانی‌ مدت آنها آسان‌تر است.

با این حال، بسیاری از افراد دریافتند که بهترین انتخاب ترکیبی از قرص کلر و پودر کلر است. در حالی که نگهداری عمومی با قرص‌ها ساده تر است، شوک کلر تقریباً همیشه با پودر کلر انجام می شود. بنابراین بهتر است هر دو گزینه را در دسترس داشته باشید.

روش استفاده از قرص کلر :

استفاده از دستگاه اسکیمر :

بعلت عبور آب با شدت در زمان روشن کردن پمپ از روی قرص ها با سرعت بیشتر ,  میزان بیشتر کلر وارد استخر شنا میشود .

سبد کلرزن - شناور قرص کلر
سبد کلرزن – شناور قرص کلر

استفاده از سبد یا شناور قرص کلر :

برای استفاده قرص کلر در بیشتر استخرهای خانگی از سبد یا شناور استفاده میشود که با شناور شدن در سطح آب استخر کلر را به مرور در کل استخر پخش میکند هزینه مناسب این شناورها و استفاده راحت از مزایا آنها است .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا