تصفیه آب

پودر کلر از کجا بخریم؟

احتمالا ترسناک ترین بخش نگهداری از استخرها کلر زنی آنها است. پودر کلر یک بار در هفته برای شوک به استخر یا یک بار در روز به عنوان دوز روزانه ضدعفونی کننده استفاده می شود. شوک استخر شامل بالا بردن سطح کلر در آب به حدی است که باکتری ها و سایر ارگانیسم های موجود را می کشد و مواد آلی را خنثی می کند. مقدار کلر مورد نیاز شما بستگی به مقدار آب موجود در استخر دارد. برای کسب بهترین نتیجه می توانید دستورالعمل روی ظرف کلر را بخوانید یا برای جزئیات بیشتر با فروشنده خود صحبت کنید.

انواع پودر کلر جهت استخر شنا

 

هیپوکلریت کلسیم 60 تا 70 درصد  : پودر کلر , هیپوکلریت کلسیم کیفیت متوسط و قیمت پایین تری نسبت به دو نوع کلر دیگر دارد و بیشتر در استخرهایی با بودجه پایین استفاده دارد . حلالیت 100 درصد ندارد و رنگ آب شفافیت کامل ندارد ولی قیمت مناسب آن سبب استفاده در خیلی از استخرهای شنا شده است.

قرص کلر آنریم دار و ساده 85% و 90% ( تری کلرو ایزو سیانوریک اسید ) : یکی از بهترین گزینه ها برای استخر های شنا است کیفیت بالا و استفاده راحت این نوع قرص ها از مزیت آنها است.

پودر کلر 90 و 100 درصد (سدیم دی کلرو ایزوسیانورات سدیم) (SDIC) : پودر کلر استخری 90 تا 100 درصد , سدیم دی کلرو ایزوسیانورات (SDIC) نیز بهترین گزینه برای استخرهای شنا که کیفیت آب و سلامتی شناگران برای آنها مهم است میباشد معمولا” استخرها این نوع کلر را همراه با قرص کلر با هم استفاده میکنند .

همیشه برای تعیین سطح pH و کلر، آب استخر را با یک کیت تست بررسی کنید. کیت‌های آزمایش دارای یک سری ویال هستند که با آب استخر و مواد شیمیایی رنگی پر می ‌کنید. رنگ آب به دست آمده در مقیاس رنگی برای تعیین سطوح شیمیایی  کلر در آب استخر خوانده می شود.

در صورت استفاده از تثبیت کننده، پس از 48 ساعت دوباره آب را آزمایش کنید تا سطح کلر را بررسی کنید. اگر نیازی به تنظیم pH  نبود، می‌توانید بلافاصله پس از آزمایش اولیه، ضدعفونی‌کننده را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:
کلر ایرانی 

نحوه استفاده از پودر کلر

روشی که برای افزودن پودر کلر به استخر استفاده می شود شامل حل کردن کلر اندازه گیری شده در یک سطل بزرگ و پر کردن آن با آب است (مقدار دقیق آب مهم نیست، فقط سطل را پر کنید).

سپس کلر را به آب داخل سطل اضافه می کنید (همیشه کلر را به آب اضافه کنید و هرگز روی کلر آب نریزید).  کلر با هم زدن با یک چوب همزن چوبی حل می شود سپس مایع را به آرامی در اطراف استخر بریزید.

پودر کلر را اندازه گیری کنید تا سطح کلر را با توجه به سطحی که از قبل روی کیت تست دارید، حفظ کنید. سطح بهینه کلر در استخر استاندارد بین 1-4 پی پی ام است. دوز  کلر بر اساس ظرفیت استخر مشخص می شود. اگر استخری به سبک 500 گالن دارید، دوز آن برای استخر ثابت 0.2 تا 0.3 اونس و برای استخر ناپایدار 0.4 تا 0.6 اونس است. بر اساس ظرفیت استخر خود، برای تعداد دقیق اونسی که باید اضافه کنید، برچسب را مطالعه کنید.

سعی کنید از پاشیدن محلول کلر خودداری کنید زیرا کلر مایع یک محلول بسیار غلیظ است که در صورت تماس لباس ها را سفید می کند. همچنین برای پوست بسیار تحریک کننده است، بنابراین باید از دستکش استفاده کرد. در صورت امکان از عینک محافظ استفاده کنید و در صورت بروز حادثه، فورا چشم ها را با آب خنک (نه آب استخر) بشویید و بلافاصله با پزشک مشورت کنید.

پودر کلر از کجا بخریم؟

پودر کلر در استخرها برای از بین بردن باکتری ها، جلوگیری از رشد جلبک ها و حفظ سطح pH که برای شناگران بی خطر است، استفاده می شود. پودر کلر به آرامی در آب حل می شوند و آب استخر را به خوبی ضدعفونی می کند. کلر یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای ضدعفونی استخر است.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولید و توزیع کننده مواد شیمیایی اقدام به فروش انواع کلر استخر می کنند بنابراین شما به راحتی می توانید انواع کلر را به صورت حضوری یا اینترنتی برای ضدعفونی و پاکسازی استخر خودتان خریداری نمایید.

پودر کلر چیست؟

کلر گرانول که به آن کلر پودری یا شوک دانه ای نیز می گویند، با وجود قیمت کمی بالاتر، گزینه مناسبی برای استخرهای خصوصی است. گرانول های کلر اغلب فقط در ظروف کوچک هستند، به این معنی که برای حجم های بسیار بزرگ آب ایده آل نیستند. با این حال، این آنها را برای استخرهای معمولی حیاط خلوت عالی می کند.

کلر دانه ای به دو شکل اسید دی کلرو ایزوسیانوریک و هیپوکلریت کلسیم وجود دارد که به نام های دی کلر و کال هیپو نیز شناخته می شود. کال هیپو به دلیل قیمت پایینش رایج ترین انتخاب است، اما از صاحبان استخر نیز می خواهد که برای پایین آوردن PH آب استخر اسید به آب خود اضافه کنند.

با این حال، دی کلر در حال حاضر دارای pH حدود 7 است و بنابراین برای ارائه استخرهای شنای ایمن و ضدعفونی شده به هیچ افزودنی نیاز ندارد. گرانول‌های کلر گاهی اوقات می‌توانند روی دیواره‌های استخر شما باقی بمانند، زیرا بر خلاف کلر مایع، برای تأثیرگذاری نیاز به حل شدن دارند. این مشکل را می توان با ایجاد اختلال در گرانول های آب و کلر و اطمینان از حرکت مداوم آب برطرف کرد.اگر گرانول های کلر در شرایط مناسب نگهداری شوند، ماندگاری قابل توجهی تا 5 سال دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا