تصفیه آب

اهمیت و نحوه محاسبه حجم آب استخر

محاسبه حجم آب استخر برای انتخاب درست از نظر تجهیزات نگهداری و همچنین دوز محصولاتی که باید برای تمیز کردن استخر خود استفاده کنید ضروری است. دوز محصولات نگهداری و درمان مانند کلر نیز به حجم آب استخر شما بستگی دارد. اگر حجم آب موجود در استخر خود را ندانید خطر مصرف بیش از حد مواد شیمیایی را افزایش می دهد که می تواند خطرناک باشد. از طرف دیگر، اگر از محصول کافی استفاده نکنید، ممکن است آب استخر شما ناسالم، با pH، سختی و قلیاییت غیرعادی باشد.

نحوه محاسبه حجم آب استخر

دانستن حجم آب در استخر ضروری است زیرا سیستم فیلتراسیون، به ویژه پمپ، باید با حجم آب سازگار باشد تا آب را به طور موثر تصفیه کند. برای نحوه محاسبه حجم آب استخر اولین مرحله محاسبه عمق متوسط است که با افزودن حداکثر عمق به حداقل عمق و سپس تقسیم نتیجه بر 2 به دست می آید. اگر استخر شما مربع یا مستطیل است، طول آن را در عرض و عمق متوسط ضرب کنید. در مورد استخر گرد، باید هر دو قطر استخر را اندازه بگیرید. سپس دو قطر را در عمق متوسط و 0.78 ضرب کنید.

اگر استخر بیضی دارید، طول را در عرض و 0.89 ضرب کنید. اگر استخر شما آزاد است، می توانید طول، عرض، عمق متوسط و 0.85 را ضرب کنید تا حجم آب آن را بیابید. لطفا توجه داشته باشید که نتایج در m3 بیان می شود.

اهمیت تعیین مقدار آب استخر

حجم آب موجود در استخر شما بر میزان مصرف تاثیر می گذارد. هزینه های عملیاتی نه تنها به قدرت، بلکه به مقدار محصولات استفاده شده و گرمایش نیز بستگی دارد. برای جلوگیری از هدر رفت آب و صرفه جویی در مصرف آب، فیلتر استخر خود را به طور مرتب تمیز کنید. گزینه دیگر استفاده از برزنت برای جلوگیری از تبخیر است زیرا نیاز به افزودن آب را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا