تصفیه آب

علت سبز شدن آب استخر شنا و  نحوه مقابله با آن

جلبک ها شایع ترین علت سبز شدن آب استخر هستند. با تمیز کردن و نگهداری خوب می توانید از شر جلبک های استخر و آب سبز خلاص شوید. گرده ها می توانند آب را به رنگ سبز متمایل به زرد تبدیل کنند. فیلتر کردن و اسکیم کردن می تواند کمک کننده باشد، اما گرده اغلب برای این که این مراحل کاملاً مؤثر باشد، بسیار کوچک است. اگر تعداد گرده ها زیاد است، زمانی که از استخر خود استفاده نمی کنید از پوشش استخر استفاده کنید.

جلبک ها جزئی از پادشاهی گیاهان محسوب می شوند. آنها موجودات فتوسنتزی هستند که از خورشید، آب و دی اکسید کربن برای تولید غذای خود استفاده می کنند. جلبک ها به دیوارها، کف یا پله های استخر می چسبند یا در آب شناور می شوند. آنها می توانند به سرعت رشد کرده و تکثیر شوند، بنابراین بهتر است جلبک ها را در اسرع وقت درمان کنید.

جلبک استخر می تواند به دلیل فیلتراسیون ضعیف، آب نامتعادل، سطوح پایین یا ناسازگار کلر، یا گردش ضعیف آب ایجاد شود. جلبک های سبز، سبز تیره، سبز مایل به زرد و سبز آبی متداول ترین جلبک ها هستند. جلبک های سبز لزج هستند و عامل اصلی سبز شدن آب استخر هستند.

علاوه بر استفاده از قرص کلر به طور منظم از یک جلبک کش استفاده کنید. در صورت استفاده صحیح، جلبک کش ها می توانند از رشد جلبک ها جلوگیری کنند. برای تمیز کردن معمولی آب، مطمئن شوید که سیستم فیلتراسیون به درستی کار می کند و آب را همانطور که باید به گردش در می آورد.

هر هفته استخر را شوک کنید. استخرها معمولاً با اشکال غلیظ کلر مانند هیپوکلریت کلسیم یا دی کلرید شوکه می شوند. قبل از استفاده از جلبک کش باید شوک انجام شود. اگر به طور همزمان استفاده شوند، یکدیگر را خنثی می کنند.

استخر را به طور منظم، از جمله پله ها، دیوارها و کف، برس بزنید. نوع برس استخری که استفاده می کنید به جنس استخر بستگی دارد. سر برس سیمی روی سطوح بتنی یا گچی استخر به خوبی کار می کند اما می تواند به سطوح اکریلیک، فایبرگلاس، وینیل آستر شده یا رنگ شده آسیب برساند. به طور منظم استخر را جاروبرقی بکشید. جاروبرقی استخر از یک کفگیر برای مکش زباله از استخر استفاده می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا